Test predyspozycji językowych

Test predyspozycji językowych

INFORMACJE OGÓLNE

Test predyspozycji językowych jest organizowany w celu wyselekcjonowania najlepszych kandydatów do dwujęzycznych klas siódmych. Osiągnięcie wysokiego wyniku umożliwia naukę w renomowanej szkole, a w przyszłości zdanie międzynarodowej matury i możliwość studiowania na całym świecie.

Do szkół średnich dwujęzycznych obowiązuje test językowy: https://okno.edu.pl/test-z-jezyka-angielskiego-do-liceum-dwujezycznego/

Egzamin sprawdza wyczucie stylistyczne, zasób słownictwa, związków frazeologicznych i idiomatycznych, zdolność zauważania podobieństw w językach obcych, umiejętność tłumaczenia zdań z języka fikcyjnego na polski.

Z doświadczenia wiemy, że poza predyspozycjami językowymi, znaczącymi czynnikami pozwalającymi zdać egzamin na wysokim poziomie są umiejętność koncentracji i opanowania stresu oraz zarządzenia swoim czasem.

W tym roku test predyspozycji językowych odbędzie się 3 czerwca 2019.

W programie kursu m.in.:

  1. uzupełnianie luk w tekście w języku polskim i obcym ze słuchu i w tekście czytanym
  2. porządkowanie zdań i fragmentów tekstu w języku polskim i obcym
  3. rozwiązywanie zadań w języku fikcyjnym według określonej strategii
  4. tworzenie liczebników w językach obcych na podstawie wzoru
  5. rozwiązywanie zadań typu prawda/fałsz w formie ze słuchu i w tekście czytanym

Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie do testu poprzez:

  1. pracę z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi (czytanie i ze słuchu)
  2. rozwój umiejętności w głównych kategoriach (język fikcyjny, języki obce, język polski)
  3. rozwój umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu
  4. rozwój umiejętności opanowania stresu podczas egzaminu i wzmocnie pewności siebie
  • Liczebność grupy – 6-10 osób

– TPJ BASIC – 20 godzin lekcyjnych kursu – cena – 599 zł

– 50 zł zniżki przy zapisie dwóch osób i dla klientów Pracowni


 

  • Możemy zorganizować kursy w małych grupach 2, 3 i 4-osobowych na życzenie klienta

Kurs 12-godzinny:

– grupa 2-osobowa – 899 zł/os.

– grupa 3-osobowa – 799 zł/os.

– grupa 4-5 osób – 699 zł/os.


 

  • Zajęcia indywidualne 60 minut – 100 zł w Pracowni z Oknem na Świat (ul. Bruna 32 na Mokotowie) lub z dojazdem do ucznia.

Test predyspozycji językowych

JAK PRACUJEMY?

Przygotowując naszych kursantów do testu predyspozycji językowych zwracamy uwagę nie tylko na rozwinięcie niezbędnych umiejętności i znajomości sposobów rozwiązywania konkretnych typów zadań, ale i na umiejętności radzenia sobie ze stresem i organizacji czasu podczas egzaminu.

Nasze doświadczenie

Jesteśmy zespołem lektorów, nauczycieli i trenerów. Od lat pomagamy dzieciom, młodzieży i dorosłym odnosić sukcesy edukacyjne. Wspólnie rozwijamy się, realizujemy cele i spełniamy marzenia.

Nasze wartości to: partnerstwo, rozwój i jakość.

Materiały

Korzystamy z testów z poprzednich lat, jak również z naszych autorskich zadań, które bazują na oryginalnych testach. Dodatkowo korzystamy z zadań z lingwistyki matematycznej i innych konkursów lingwistycznych. Wiele zadań dotyczących pracy z językami obcymi tworzymy w oparciu o teksty z Internetu. Materiały, z którymi pracują uczniowie, są takie same na wszystkich kursach.

Trenerzy

Osoby prowadzące kursy to poloniści, matematycy, lingwiści i pedagodzy. Wszyscy są trenerami pracującymi na co dzień z dziećmi i młodzieżą. Wszystkie osoby są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów do testu predyspozycji nie tylko pod kątem merytorycznym, ale i pod kątem tego, jak uczyć, aby uczniowie uczyli się szybko i efektywnie.

Metodologia pracy

Sposób, w jaki pracujemy opiera się na następujących filarach:

Człowiek to całość

Podczas wszystkich naszych kursów dobór ćwiczeń i form pracy gwarantuje całościowy rozwój uczestnika. Wiemy, że m.in. bez dobrej integracji grupy na początku kursu u dzieci, efektywna nauka nie będzie możliwa. Wiemy, że poczucie pewności siebie bardzo wpływa na to, czy dzieci w ogóle podejmą się rozwiązania zadania, część z nich nie wierzy w swoje możliwości.

Dobra zabawa

Wszystkie nasze zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej za pomocą metod aktywizujących.

Wiemy po latach, że pozytywna atmosfera w grupie i dobra relacja z innymi i nauczycielem ma ogromny wpływ na efektywność pracy. Dlatego zawsze zaczynamy kursy od zabawy, która angażuje całościowo uczniów, dodaje energii i powoduje uśmiech na twarzach.

Każdy typ zadań jest szczegółowo tłumaczony i pierwsze próby rozwiązywania zadań według podanego algorytmu są w formie aktywizującej, a dopiero po chwili dzieci przystępują do samodzielnej pracy.

Poczucie nawet małego sukcesu jest trampoliną do rozwoju

Zależy nam na tym, żeby od samego początku kursu dzieci miały poczucie efektywności. Dlatego każdy typ zadań jest tłumaczony najpierw w całej grupie za pomocą dużych kart papieru na ścianie, gdzie wspólnie robimy zadania. Kiedy wiemy, że dzieci znają już algorytm rozwiązywania danego typu zadań, wykonują podobne zadania w parach i indywidualnie. W ten sposób, zanim zostaną ocenią za swoją indywidualną pracę, mają wcześniej sukces.

Systematyczność

Rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań wymaga pracy i systematyczności, dlatego uczniowie zawsze otrzymują pracę domową. Praca domowa jest przedłużeniem tego, co było realizowane podczas zajęć danego dnia – są to kolejne zadania danego typu. Systematyczność realizujemy również w ten sposób, że regularnie przypominamy sposoby robienia zadań, a nawet wymieniamy etapy rozwiązywania zadań.

Test predyspozycji językowych

NASZA KADRA

Marta Hendzel

Marta Hendzel

Trener, pedagog, mentor.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych, a także warsztaty rozwojowe w obszarze umiejętności psychospołecznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W ramach wszystkich prowadzonych zajęć, pomaga wejść w dorosły świat z poczuciem pewności siebie i wiary w swoje możliwości. Wierzy, że wsparcie w rozwoju od najmłodszych lat pomaga w osiąganiu dalszych sukcesów. Szkoli również nauczycieli z tego, jak zarządzić grupą i efektywnie się komunikować. Swoje doświadczenie zdobyła pracując już na studiach jako lektor języka angielskiego z dziećmi, następnie szkoląc innych nauczycieli. Przez ostatnie lata, jako dyrektor metodyczny, wspierała pracowników kreując i wdrażając nowatorskie rozwiązania edukacyjne. Absolwentka pedagogiki i metodyki oraz studiów podyplomowych z psychologii społecznej (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz wielu kursów rozwojowych. Jest certyfikowanym trenerem komunikacji opartej na empatii (NVC). Pomysłodawca i twórca Pracowni z Oknem na Świat.

Amelia Babula

Amelia Babula

Trener i psycholog.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży i dorosłych m. in. z efektywności osobistej, pewności siebie i z tego, jak radzić sobie ze stresem i brakiem koncentracji. Uwielbia warsztatową formę pracy, dzięki której uczestnicy łatwiej otwierają się w grupie i korzystają z wiedzy oraz umiejętności innych. Uważa, że jej największą umiejętnością jest umiejętność słuchania. Absolwentka psychologii i coachingu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

Monika Żygadło

Monika Żygadło

Trener i pedagog.

Prowadzi kursy do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności miękkich dla dzieci i młodzieży. W ramach warsztatów z umiejętności miękkich zajmuje się tematyką efektywnego uczenia się, tolerancją i dyskryminacją. Jej energia i uśmiech to niezbędny element profesjonalizmu, jaki gwarantuje w pracy. Przez lata zajmowała się organizacją Festiwalu Nauki na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika ogólna (specjalność: andragogika) i członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwo Psychologicznego.

Maria Asman

Maria Asman

Trener zajęć z języka polskiego i testu predyspozycji językowych.

Pracuje głównie z dziećmi ze szkoły podstawowej. Prowadzi również kursy do egzaminu gimnazjalnego, a wcześniej prowadziła wspierała szóstoklasistów w przygotowaniach do sprawdzianu na koniec 6 klasy. Studentka studiów magisterskich filologii polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W 2015 roku ukończyła studia licencjackie na kierunku filologia polska, podczas których realizowała specjalizację glottodydaktyczną, nadającą jej uprawnienia do uczenia języka polskiego w szkole podstawowej oraz pracy w charakterze lektora języka polskiego jako obcego. Obecnie kontynuuje specjalizację nauczycielską na studiach II stopnia. W kręgu jej zainteresowań naukowych znajduje się zagadnienie dwujęzyczności, historia języka polskiego oraz psycholingwistyka. Od 2014 roku jest czynnym zawodowo nauczycielem języka polskiego oraz korepetytorem dla dzieci i młodzieży.

Ewa Dzikowska

Ewa Dzikowska

Trener kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych i warsztatów z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży.

Swoją przygodę z ludźmi zaczęła w trakcie studiów, pracując jako nauczyciel w przedszkolu. Po skończeniu studiów pracowała jako lektor języka angielskiego z dziećmi. Ważne jest dla niej poznanie każdego dziecka, tego, co jest dla niego ważne i co mu może pomóc się szybciej uczyć, a także rozwijać. Gra na gitarze, należy do grupy teatralnej. Absolwentka pedagogiki specjalnej. Na co dzień pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w szkole podstawowej.

Piotr Franecki

Piotr Franecki

Trener i psycholog.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności społecznych. Jest pomysłodawcą wielu ciekawych gier i zabaw wykorzystywanych podczas kursów i warsztatów. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako pedagog i wychowawca w szkole, a także jako nauczyciel w gimnazjum. W dzieciach ceni kreatywność oraz otwarcie na świat. W wolnym czasie biega i słucha muzyki. Interesuje się też magią karcianą i iluzją, potwierdzając słowa George Sand, iż „mężczyzna jest zawsze dzieckiem”. Absolwent Psychologii Klinicznej i Studium Pedagogicznego w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz studiów podyplomowych z socjoterapii.

Paulina Jeżewska (Kargol)

Paulina Jeżewska (Kargol)

Trener i pedagog.

Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologi Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych oraz warsztaty z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży. Paulina na co dzień pracuje przede wszystkim z dorosłymi w firmie zatrudniającej ponad 1000 osób. Zajęcia z dziećmi traktuje jako oderwanie się od codziennych obowiązków oraz źródło autentycznej satysfakcji. Preferuje warsztatową formę pracy jako metodę wyzwalającą w dzieciach nieodgadnione pokłady kreatywnego i logicznego myślenia, którego dorośli mogą im tylko pozazdrościć. Uważa, że praca i rozmowy z dziećmi zawsze są inspirujące oraz pozwalają spojrzeć na świat nieco inaczej.
W swojej pracy z dziećmi inspiruje się słowami Janusza Korczaka: „Nie to ważne, w co się bawić, a jak i co się przy tym myśli i czuje. Można rozumnie bawić się lalką, a głupio i dziecinnie grać w szachy. Można ciekawie i z fantazją bawić się w straż, pociąg, polowanie, w Indian, a bezmyślnie czytać książki”.

Anna Kaczmarczyk

Anna Kaczmarczyk

Trener i psycholog.

Prowadzi warsztaty z umiejętności miękkich i kursy przygotowujące do testu predyspozycji. Wykorzystuje swoje innowacyjne pomoce dydaktyczne, jest fanką wszelkiego rodzaju gier, tych planszowych, z kostkami, kartami, jak i komputerowych. Uważa, że gry dają możliwość rozwoju na wielu poziomach, są ciekawą formą pracy dla osób w każdym wieku. Zwiększają dynamikę zajęć, tym samym podnosząc poziom energii uczestników zajęć. Absolwentka psychologii klinicznej dziecka i wychowawczej, Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach i Szkoły trenerów komunikacji opartej na empatii (NVC).

Aneta Obłąkowska-Gwóźdź

Aneta Obłąkowska-Gwóźdź

Trener i filolog.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z profilaktyki. Bardzo energiczna i pełna entuzjazmu. Uwielbia robić z dziećmi zadania z języka fikcyjnego, ponieważ może obserwować ich satysfakcję i uśmiech płynący z sukcesu. Absolwentka slawistyki zachodniej i południowej na Uniwersytecie Warszawskim.

Magdalena Perzanowska

Magdalena Perzanowska

Trener zajęć z matematyki i kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych.

Prowadzi zajęcia z dziećmi w wieku 6-13 lat. Jest studentką Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych oraz posiada ukończony kurs zabaw pedagogicznych. Jest osobą bardzo ciepłą i pogodną a jednocześnie wymagającą. W swojej pracy często sięga po metody rozwijania zdolności matematycznych przez zabawę, co szczególnie się sprawdza w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym (klasy I-III szkoły podstawowej) jak i w pracy z dziećmi starszymi, gdyż zabawa jest najlepszą forma zachęcenia oraz zainteresowania dziecka przedmiotem.

Adrianna Zagdańska

Adrianna Zagdańska

Trener

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych. Absolwentka Szkoły Muzycznej w klasie saksofonu. Uważa, że muzyka koi umysł i duszę, a dobry jazz jest najlepszy na najgorszą chandrę. Uczy w oddziale „zerowym” w jednym z Warszawskich przedszkoli. Świetnie dogaduje się również z młodzieżą, którą na przestrzeni lat uczyła gry na jej wiodącym instrumencie, oraz przygotowywała do zdania egzaminów kończących szkołę podstawową. Do każdego dziecka podchodzi w sposób indywidualny, nigdy nie generalizując. Bliski jej sercu jest cytat za Eleonorą Roosevelt „Dzieci najuważniej słuchają, kiedy mówi się nie do nich”. Zajęcia z nią są zawsze ciekawe, z odpowiednią dozą humoru i konsekwencji w zdobywaniu odpowiednich rezultatów.

Agnieszka Baran

Agnieszka Baran

Trener zajęć z języka polskiego i testu predyspozycji językowych.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych. Absolwentka Szkoły Muzycznej w klasie saksofonu. Uważa, że muzyka koi umysł i duszę, a dobry jazz jest najlepszy na najgorszą chandrę. Uczy w oddziale „zerowym” w jednym z Warszawskich przedszkoli. Świetnie dogaduje się również z młodzieżą, którą na przestrzeni lat uczyła gry na jej wiodącym instrumencie, oraz przygotowywała do zdania egzaminów kończących szkołę podstawową. Do każdego dziecka podchodzi w sposób indywidualny, nigdy nie generalizując. Bliski jej sercu jest cytat za Eleonorą Roosevelt „Dzieci najuważniej słuchają, kiedy mówi się nie do nich”. Zajęcia z nią są zawsze ciekawe, z odpowiednią dozą humoru i konsekwencji w zdobywaniu odpowiednich rezultatów.

Ewa Ziarek

Ewa Ziarek

Trener zajęć z języka polskiego i testu predyspozycji językowych.

Pracuje z dziećmi ze szkoły podstawowej i gimnazjum, wspiera także maturzystów przed egzaminem dojrzałości. Studentka studiów magisterskich filologii polskiej (specjalizacja nauczycielska) Wydziału Polonistyki UW. Interesuje się literaturą polską, w szczególności epoką Oświecenia i Romantyzmu, a także różnymi formami pracy z dziećmi, sposobami rozwijania ich umiejętności i kompetencji. Praca z dziećmi jest jej pasją, dlatego do każdego ucznia podchodzi indywidualnie, z zaangażowaniem, stara się go poznać i dostosować metody nauczania do jego potrzeb. Zawsze uśmiechnięta i zarażająca pozytywną energią.




W trakcie kursu najbardziej podobało mi się:

„To, że każde zadanie było dogłębnie tłumaczone, a pani pokazywała nam różne sprytne sposoby na rozwiązywanie tych zadań. To, że pracowaliśmy samodzielnie, ale też w grupach.”


Czy poleciłbyś/poleciłabyś kurs przygotowujący do testu predyspozycji językowych innym kolegom/koleżankom?

„Tak, ponieważ moje wyniki z początku zajęć oraz z końca – widać kolosalną różnicę. Świadczy to o profesjonalizmie i zaangażowaniu trenera. Zdecydowanie poleciłabym ten kurs innym.”


„Już od początków mojej edukacji w szkole podstawowej uczęszczałem na zajęcia z języka angielskiego, które prowadziła Pani Marta Hendzel. Na zajęciach miałam możliwość nauki poprzez zabawę, mogłam poznawać język w gronie przyjaciół i w następnych latach mogłam liczyć na pomoc w przygotowaniach do egzaminów Cambridge, które za każdym razem zdawałam powyżej oczekiwań. Potem kontynuowałam naukę angielskiego, ale też zdecydowałam się na lekcje dodatkowe z innych przedmiotów szkolnych takich jak matematyka, język niemiecki czy nauki ścisłe. Każdy z prowadzących wspierał mnie w nauce i sumiennie śledził moje postępy. W każdej sytuacji mogłam liczyć na nauczycieli, którzy także po zajęciach mogli mi pomóc, sprawdzić pracę domową lub porozmawiać. Zarówno Pani Marcie jak i całej pracowni zawdzięczam wkład w moje sukcesy w edukacji jak i w pasji.”

Weronika Borowska, YouTube: Veronica Marie