Pewność siebie

Warsztaty z pewności siebie dla nastolatków

to zajęcia mające na celu budowanie poczucie własnej wartości. Po wielu latach pracy z nastolatkami wiemy, że każdy inaczej definiuje pewność siebie, bo odnosi to do swoich realiów. Jednak część obszarów pracy dotyczy wszystkich.

 

Czytaj dalej
Dla osób, które:
  • są wrażliwe
  • przejmują się tym, co inni o nich myślą i mówią
  • porównują się z innymi
  • czują, że to, o czym marzą nie jest dla nich
  • obawiają się wypowiadania się i występowania na forum klasy
Korzyści:
  • większa akceptacja siebie
  • większa śmiałość w kontaktach z innymi
  • opanowanie podczas wystąpień publicznych
  • swoje sposoby na poprawę nastroju, kiedy dopada cię lęk
  • codzienne nawyki/rytuały pomagające wzmocnić pewność siebie
  • określenie zasobów, na których można budować pewność siebie
  • określenie tego, na czym ci zależy
W programie:
  1. Zasoby – świadomość swoich mocnych stron w obszarze: relacji, wyglądu, intelektu, kontaktu ze sobą itd.
  2. Wartości i potrzeby
  3. Sposoby na samoregulację – radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami
  4. Przekonania na swój temat
  5. Samoświadomość
  6. Komunikacja z innymi (umiejętność nawiązywania znajomości i jej podtrzymywania).
  7. Wyrażanie się; w ubiorze i sposobie komunikacji
  8. Określenie celów czy konkretnych zachowań uczestników, po0 których poznają, że ich pewność siebie rośnie
  9. Konkretne strategie na codzienne utrzymanie dobrego nastroju
  10. Wypowiadanie się na forum grupy jako praktyka wystąpień przed innymi.
Podczas warsztatu:
  • poczujesz się częścią grupy
  • poczujesz się wysłuchany/a i zrozumiany/a
  • zobaczysz, że nie tylko ty czujesz się niepewnie
 

Pewność siebie

Praca nad zwiększeniem PEWNOŚCI SIEBIE najczęściej zaczyna się, kiedy młody człowiek czegoś chce, ma jakieś MARZENIE czy CEL. Po pierwszej ekscytacji zmierza się z rzeczywistością i widzi, że ?to nie takie łatwe?. Zaczyna wątpić, kłębi mu się w głowie mnóstwo ocen i przekonań, które go blokują przed osiągnięciem sukcesu. Wydaje mu się, że wszystkim jest łatwiej, tylko nie jemu. Co w takiej sytuacji zrobić? Od czego zacząć?

ZASOBY

Praca nad poczuciem pewności siebie zaczyna się od uporządkowania swoich ZASOBÓW, tzn. tego, w czym jesteśmy dobrzy, naszych MOCNYCH STRON w różnych obszarach. Nawet, jeśli nie wszystkie umiejętności bezpośrednio łączą się z naszym celem. Może w tej chwili się nie łączą, a może tak nam się jedynie w danej chwili wydaje. Warto popatrzeć na siebie szerzej, bo i pomysł się może trochę zmienić. ZASOBY to nie tylko umiejętności, wiedza, koledzy, rzeczy materialne, doświadczenia czy talenty, ale także sprawdzone strategie na radzenie sobie np. w sytuacji stresującej. Zdystansowanie się i spojrzenie na siebie z boku, docenienie swoich sukcesów małych i tych większych, to dobry start.

AKCEPTACJA

To ważny etap, bo dotyczy zmiany postawy wobec siebie. AKCEPTACJA siebie takiego, jakim się jest to dla wielu młodych osób spore wyzwanie. Danie sobie prawa do bycia sobą jest jednocześnie negacją pewnych wzorców narzucanych przez świat zewnętrzny. Zawsze porównuję to do próbowania bycia jeżem, kiedy jest się gołębiem i odwrotnie. To jest zwyczajnie niemożliwie. Jeż nigdy nie będzie latał, a gołąb nie będzie miał kolców. Czyż nie lepiej jest zaakceptować swoją ?jeżowatość?, cieszyć się nią i korzystać z tego, co daje?

NARZĘDZIA

Dopiero znając siebie i dając sobie prawo do bycia sobą, można zacząć realizować cele i marzenia. NARZĘDZIA rozumiem jako to, co jest bezpośrednio potrzebne do realizacji celu (wiedza, umiejętności). Osoba, która chce iść do liceum za granicą i przygotowuje się do rozmowy rekrutacyjnej, potrzebuje, poza oczywistą znajomością tematyki, o której będzie mówiła, takich umiejętności jak autoprezentacja czy strategii na opanowanie stresu. Poczucie pewności siebie istnieje zawsze w pewnym kontekście, w odniesieniu do jakiejś sprawy czy zadania. Nie da się być pewnym siebie we wszystkim. Ale to, co się zmienia z wiekiem, to zwiększone zasoby, akceptacja i możliwość uzupełnienia swoich zasobów dzięki współpracy np. z gołębiem.

Twój koszyk

Zamknij