Jak wygląda kurs?
Kurs online przygotowujący do testu predyspozycji językowych to 15 godzin zegarowych pracy, o ustalonym harmonogramie. Pracujemy w kameralnej grupie od 5 do 12 uczniów.
Kursy startujące na jesieni i wczesną zimą składają się z 10 spotkań po 90 minut każde. Późniejsze kursy obejmują 5 spotkań po 180 minut.
Jak prowadzone są zajęcia?
Zajęcia prowadzone są naszą autorską metodą warsztatową, którą udoskonalamy od lat. Stawiamy na atmosferę, relacje i aktywizujące metody pracy.
Nie tylko potrzeby edukacyjne uczniów są dla nas ważne, ale też wszystkie inne czynniki wpływające na jakość pracy na naszym kursie. Z doświadczenia wiemy, że
uczniowie w spektrum i z ADHD uczą się na swój sposób i naszym zadaniem jest uwzględnienie również tych potrzeb w sposobie prowadzenia kursu.
Relacja z uczniem jest dla nas punktem wyjścia. Dobry kontakt między grupą a prowadzącym wpływa pozytywnie na motywację i zaangażowanie podczas zajęć.
Atmosfera na zajęciach to kolejny aspekt, na który kładziemy duży nacisk. Wiemy, że nauka często kojarzy się dzieciom ze stresem. Dlatego prowadzimy zajęcia w sposób zapewniający
poczucie bezpieczeństwa. Robimy przerywniki, zagadki, quizy, wszystko po to, żeby czas szybko mijał a praca była zrobiona w dobrym tempie i poprawnie.
Określamy zasady współpracy. Omawiamy to, w jaki sposób będzie przebiegał kurs. Ustalamy sposób komunikacji w grupie i jasne zasady związane z pracami domowymi.
Metody i techniki aktywizujące to podstawa naszej pracy. Korzystamy z pracy w grupie, w małych grupach, w parach, korzystamy z gier i zabaw.
Wiemy, że wszystko to przekłada się na
wysokie wyniki i większą pewność siebie na teście.
Zakres programowy i materiały
Test składa się z kilkunastu zadań, które należą do 3 kategorii tematycznych:
- zadania z grupy języków fikcyjnych,
- zadania z grupy języka polskiego i
- zadania z grupy języków obcych, które nie są popularne (węgierski, chorwacki, czeski …)
Ważne jest to, że na teście nie ma zadań z języka angielskiego.
Zajęcia są prowadzone w oparciu o nasze autorskie materiały (zawarte w cenie), przygotowane przez nauczycieli i metodyków Pracowni z Oknem na Świat.
Zakres materiału jest taki sam na zajęciach stacjonarnych i na online.
Każdy uczestnik otrzymuje materiały kursowe - zestaw ćwiczeń i zestaw testów.
Realizację materiału zaczynamy zawsze od teorii, a dopiero po ich opanowaniu uczniowie przechodzą do praktyki. Wychodzimy od zadań rozwiązywanych wspólnie, a następnie każdy uczestnik pracuje indywidualnie.
Zadajemy pracę domową.
Efekty pracy i mierzenie postępów
Dobra współpraca z rodzicami to dla nas priorytet. W dzienniku elektronicznym ActiveNow zobaczą Państwo obecności dziecka, wyniki testów, a także raporty od prowadzących na temat postępów ucznia.
Na pierwszych zajęciach przeprowadzamy nasz autorski test, którego wynik jest porównywany z tym rozwiązywanym na ostatnich zajęciach.
W naszej szkole rodzice mają możliwość stałego kontaktu mailowego z trenerami.
Kto prowadzi zajęcia?
Zajęcia prowadzą osoby, które są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów predyspozycji językowych pod kątem merytoryki jak i warsztatowej formy pracy.
Są to egzaminatorzy, nauczyciele, studenci oraz inni edukatorzy specjalizujący się w przygotowaniach do testów i egzaminów. Wszyscy prowadzący są pod stałą superwizją metodyków.
Kursy predyspozycji językowych online
Test predyspozycji językowych to pewnego rodzaju narzędzie używane podczas rekrutacji do dwujęzycznych klas siódmych oraz oddziałów dwujęzycznych w szkołach średnich. Ten egzamin nie jest przeprowadzany w celu sprawdzenia znajomości języka obcego czy ojczystego. Test ma zbadać wyczucie stylistyczne, ogólny zasób słownictwa, związków frazeologicznych i idiomatycznych, zdolność zauważania podobieństw w językach obcych oraz umiejętność tłumaczenia zdań z języka fikcyjnego na polski. Oprócz tych wszystkich kompetencji sprawdza także umiejętność logicznego myślenia.
Kurs w formie online świetnie sprawdzi się osobom, które z najróżniejszych przyczyn nie mogą uczestniczyć w zajęciach stacjonarnych, ale chcą jak najlepiej przygotować się do egzaminu predyspozycji językowych.
Kurs przygotowujący do testu predyspozycji językowych Warszawa
Nasze kursy przygotowawcze pomogą w uzyskaniu wysokiego wyniku na teście predyspozycji językowych potrzebnego przy rekrutacji zarówno do dwujęzycznych klas siódmych jak i klas wstępnych w dwujęzycznych szkołach średnich. Zaczęliśmy prowadzić ten typ zajęć już w 2013 roku i robimy to do dziś. W ofercie mamy dwa rodzaje spotkań przygotowawczych: kurs podstawowy i kurs PLUS, skierowany do osób, które po kursie podstawowym chcą nabrać jeszcze więcej doświadczenia.
Nasz najbardziej popularny kurs trwa 15 godzin. W ofercie mamy jednak jeszcze kurs
30-godzinny, który zaczyna się jesienią a kończy na wiosnę. Program zajęć tworzony jest w oparciu na zadaniach pojawiających się na testach predyspozycji językowych w poprzednich latach. Proponujemy dwa tryby spotkań: indywidualne i grupowe. Doświadczenie nauczyło nas jak ważne jest mierzenie postępów w nauce, dlatego właśnie na pierwszych i ostatnich zajęciach uczestnicy piszą próbny egzamin kompetencji językowych.
Kurs przygotowawczy do testu predyspozycji językowych realizujemy poprzez:
- pracę z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi;
- rozwój kompetencji w głównych kategoriach testu;
- nabycie umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu;
- opracowanie sposobu panowania nad stresem i wzmocnienie pewności siebie.
Program merytoryczny kursu podzielony jest na trzy główne działy: języki fikcyjne, języki obce i język polski. Praca nad każdym z nich opiera się na konkretnych typach zadań.
- Języki fikcyjne – kody i szyfry, tłumaczenie zdań, zadania wymagające odpowiedniej strategii.
- Języki obce – tworzenie liczebników na podstawie wzoru, uzupełnianie luk podanymi wyrazami, instrukcje.
- Język polski – uzupełnianie luk w tekście, porządkowanie zdań, zadania ze słuchu.
To tylko kilka przykładów, podczas kursu ćwiczymy strategię rozwiązywania kilkunastu rodzajów poleceń. Zaczynamy zawsze od pracy wspólnej, uczymy dzieci techniki rozwiązywania danego typu zadań i mówimy o punktacji oraz często popełnianych błędach. Kolejnym krokiem jest praca z mniejszą pomocą na przykład z drobną podpowiedzią albo w parach. Pod koniec zajęć wdrażamy pracę samodzielną, którą jest również ta zadana do domu.