Kurs predyspozycji językowych Warszawa

Nasze stacjonarne kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych to wsparcie dla:
  • uczniów klas 6 idących do dwujęzycznych klas 7
  • uczniów klas 8, którzy idą do dwujęzycznych szkół średnich
Pracujemy warsztatowo w oparciu o autorskie materiały, w małych grupach, i w atmosferze zaufania. Postępy dzieci są regularnie monitorowane, a rodzice mają stały dostęp do wyników i informacji na temat postępów.
Szczegółowe informacje:

Jak wygląda kurs?

Kurs przygotowujący do testu predyspozycji językowych w formie zajęć stacjonarnych to 15 godzin zegarowych pracy, o ustalonym harmonogramie. Pracujemy w kameralnej grupie od 5 do 12 uczniów. Grupy zaczynające pracę na jesieni i wczesną zimą spotykają się 10 razy po 90 minut każde. Późniejsze kursy obejmują 5 spotkań po 180 minut.

Jak prowadzone są zajęcia?

Zajęcia prowadzone są naszą autorską metodą warsztatową, która stawia na atmosferę, relacje i aktywizujące metody pracy.

Nie tylko potrzeby edukacyjne uczniów są dla nas ważne, ale też wszystkie inne czynniki wpływające na jakość pracy na naszym kursie. Z doświadczenia wiemy, że uczniowie w spektrum i z ADHD uczą się na swój sposób i naszym zadaniem jest uwzględnienie również tych potrzeb w sposobie prowadzenia kursu.

Relacja z uczniem jest dla nas punktem wyjścia. Dobry kontakt między grupą a prowadzącym wpływa pozytywnie na motywację i zaangażowanie podczas zajęć.

Atmosfera na zajęciach to kolejny aspekt, na który kładziemy duży nacisk. Wiemy, że nauka często kojarzy się dzieciom ze stresem. Dlatego prowadzimy zajęcia w sposób zapewniający poczucie bezpieczeństwa. Robimy przerywniki, zagadki, quizy, wszystko po to, żeby czas szybko mijał a praca była zrobiona w dobrym tempie i poprawnie.

Określamy zasady współpracy. Omawiamy to, w jaki sposób będzie przebiegał kurs. Ustalamy sposób komunikacji w grupie i jasne zasady związane z pracami domowymi.

Metody i techniki aktywizujące to podstawa naszej pracy. Korzystamy z pracy w grupie, w małych grupach, w parach, korzystamy z gier i zabaw.

Wiemy, że wszystko to przekłada się na wysokie wyniki i większą pewność siebie na teście.

Zakres programowy i materiały

Test składa się z kilkunastu zadań, które należą do 3 kategorii tematycznych:
  • zadania z grupy języków fikcyjnych,
  • zadania z grupy języka polskiego i
  • zadania z grupy języków obcych, które nie są popularne (węgierski, chorwacki, czeski …)
Ważne jest to, że na teście nie ma zadań z języka angielskiego.

Zajęcia są prowadzone w oparciu o nasze autorskie materiały (zawarte w cenie), przygotowane przez nauczycieli i metodyków Pracowni z Oknem na Świat. Zakres materiału jest taki sam na zajęciach stacjonarnych i na online.

Każdy uczestnik otrzymuje materiały kursowe - zestaw ćwiczeń i zestaw testów.
Realizację materiału zaczynamy zawsze od teorii, a dopiero po ich opanowaniu uczniowie przechodzą do praktyki. Wychodzimy od zadań rozwiązywanych wspólnie, a następnie każdy uczestnik pracuje indywidualnie.
Zadajemy pracę domową.

Efekty pracy i mierzenie postępów

Dobra współpraca z rodzicami to dla nas priorytet. W dzienniku elektronicznym ActiveNow zobaczą Państwo obecności dziecka, wyniki testów, a także raporty od prowadzących na temat postępów ucznia.
Na pierwszych zajęciach przeprowadzamy nasz autorski test, którego wynik jest porównywany z tym rozwiązywanym na ostatnich zajęciach.
W naszej szkole rodzice mają możliwość stałego kontaktu mailowego z trenerami.

Kto prowadzi zajęcia?

Zajęcia prowadzą osoby, które są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów predyspozycji językowych pod kątem merytoryki jak i warsztatowej formy pracy.
Są to egzaminatorzy, nauczyciele, studenci oraz inni edukatorzy specjalizujący się w przygotowaniach do testów i egzaminów. Wszyscy prowadzący są pod stałą superwizją metodyków.

Test predyspozycji językowych Warszawa

Test predyspozycji językowych to specjalny egzamin, który jest używany przy rekrutacji do wielu warszawskich dwujęzycznych klas siódmych oraz oddziałów dwujęzycznych w szkołach ponadpodstawowych. Test kompetencji językowych nie jest przeprowadzany w celu sprawdzenia znajomości języka obcego lub ojczystego. Egzamin ma sprawdzić wyczucie stylistyczne, ogólny zasób słownictwa, związków frazeologicznych i idiomatycznych, zdolność zauważania podobieństw w językach obcych oraz umiejętność tłumaczenia zdań z języka fikcyjnego na polski. Bada też, czy dziecko potrafi myśleć logicznie.

Kurs predyspozycji językowych Warszawa

Nasze kursy pomagają przygotować się do testu predyspozycji językowych potrzebnego przy rekrutacji zarówno do dwujęzycznych klas siódmych oraz klas wstępnych w dwujęzycznych szkołach średnich. Zaczęliśmy przygotowywać uczniów do testu kompetencji językowych już w roku 2013 i robimy to do dziś. Prowadzimy dwa typy zajęć przygotowawczych: kursy podstawowe i kursy PLUS, przeznaczone dla osób, które po kursie podstawowym chcą nabyć jeszcze więcej doświadczenia. Najbardziej popularny jest kurs 15-godzinny. Oferujemy jednak jeszcze kurs trwający 30 godzin, zaczynający się jesienią a kończący na wiosnę. Program zajęć opieramy na zadaniach pojawiających się na testach predyspozycji językowych w poprzednich latach. Kurs można odbyć w trybie grupowym lub indywidualnym. Podczas przygotowań ważne jest mierzenie postępów, w tym właśnie celu na pierwszych i ostatnich zajęciach uczestnicy piszą próbne testy. Przygotowanie do testu predyspozycji językowych odbywa się poprzez:
  • pracę z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi;
  • rozwój kompetencji w głównych kategoriach testu;
  • nabycie umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu;
  • opracowanie sposobu opanowania stresu podczas egzaminu i wzmocnienie pewności siebie.
Program podzielony jest na trzy główne działy: języki fikcyjne, języki obce i język polski. W ramach każdego z nich pracujemy na konkretnych typach zadań.
  • Języki fikcyjne – tłumaczenie zdań, kody i szyfry, zadania wymagające odpowiedniej strategii.
  • Języki obce – uzupełnianie luk podanymi wyrazami, instrukcje, tworzenie liczebników na podstawie wzoru.
  • Język polski – porządkowanie zdań, zadania ze słuchu, uzupełnianie luk w tekście.
Jest to tylko kilka przykładów, podczas kursu ćwiczymy strategię rozwiązywania kilkunastu typów zadań. Pracę nad danym typem poleceń zaczynamy zawsze od pracy wspólnej z całą grupą, ucząc dzieci techniki rozwiązywania samego zadania i mówiąc o punktacji i częstych błędach. Następnie przechodzimy do pracy z mniejszą pomocą na przykład w parach lub z niewielką podpowiedzią. Ostatnim etapem jest praca samodzielna oraz ta zadana do domu.

Twój koszyk

Zamknij