Kurs predyspozycji językowych Warszawa
Nasze kursy pomagają przygotować się do testu predyspozycji językowych potrzebnego przy rekrutacji zarówno do dwujęzycznych klas siódmych oraz klas wstępnych w dwujęzycznych szkołach średnich. Zaczęliśmy przygotowywać uczniów do testu kompetencji językowych już w roku 2013 i robimy to do dziś. Prowadzimy dwa typy zajęć przygotowawczych: kursy podstawowe i kursy PLUS, przeznaczone dla osób, które po kursie podstawowym chcą nabyć jeszcze więcej doświadczenia.
Najbardziej popularny jest kurs 15-godzinny. Oferujemy jednak jeszcze kurs trwający 30 godzin, zaczynający się jesienią a kończący na wiosnę. Program zajęć opieramy na zadaniach pojawiających się na testach predyspozycji językowych w poprzednich latach. Kurs można odbyć w trybie grupowym lub indywidualnym. Podczas przygotowań ważne jest mierzenie postępów, w tym właśnie celu na pierwszych i ostatnich zajęciach uczestnicy piszą próbne testy.
Przygotowanie do testu predyspozycji językowych odbywa się poprzez:
- pracę z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi;
- rozwój kompetencji w głównych kategoriach testu;
- nabycie umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu;
- opracowanie sposobu opanowania stresu podczas egzaminu i wzmocnienie pewności siebie.
Program podzielony jest na trzy główne działy: języki fikcyjne, języki obce i język polski. W ramach każdego z nich pracujemy na konkretnych typach zadań.
- Języki fikcyjne – tłumaczenie zdań, kody i szyfry, zadania wymagające odpowiedniej strategii.
- Języki obce – uzupełnianie luk podanymi wyrazami, instrukcje, tworzenie liczebników na podstawie wzoru.
- Język polski – porządkowanie zdań, zadania ze słuchu, uzupełnianie luk w tekście.
Jest to tylko kilka przykładów, podczas kursu ćwiczymy strategię rozwiązywania kilkunastu typów zadań. Pracę nad danym typem poleceń zaczynamy zawsze od pracy wspólnej z całą grupą, ucząc dzieci techniki rozwiązywania samego zadania i mówiąc o punktacji i częstych błędach. Następnie przechodzimy do pracy z mniejszą pomocą na przykład w parach lub z niewielką podpowiedzią. Ostatnim etapem jest praca samodzielna oraz ta zadana do domu.