Testy predyspozycji językowych
Nasze kursy pomagają w przygotowaniu się do testu predyspozycji językowych zarówno do klas 7 dwujęzycznych jak i do tzw. klas wstępnych w szkołach średnich dwujęzycznych.
Kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych prowadzimy od 2013 roku. Prowadzimy kursy podstawowe i kursy PLUS, dla osób po kursie podstawowym, które chcą wykonać jeszcze więcej zadań. Najbardziej popularnym kursem jest kurs 15-godzinny, choć bywają i takie, które starują na jesieni i trwają aż do wiosny i mogą trwać nawet 30 godzin zegarowych czyli 40 godzin dydaktycznych.
Kurs stworzony jest na podstawie zadań z egzaminów kompetencji językowych z wcześniejszych lat. Kurs można zrealizować grupowo lun indywidualnie. Na pierwszych i ostatnich zajęciach dzieci piszą testy, których wyniki są miarą postępu w pracy.
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie do testu kompetencji językowych poprzez:
- pracę z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi (czytanie i ze słuchu),
- rozwój umiejętności w głównych kategoriach (język fikcyjny, języki obce, język polski),
- rozwój umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu,
- rozwój umiejętności opanowania stresu podczas egzaminu i wzmocnienie pewności siebie.
Program jest podzielony na trzy główne działy: języki fikcyjne, języki obce i język polski.
W ramach każdego działu mamy konkretne typy zadań m. in.:
- języki fikcyjne - tłumaczenie zdań,
- języki fikcyjne - kody i szyfry,
- języki obce – instrukcje,
- języki obce – uzupełnianie luk podanymi wyrazami,
- język polski – porządkowanie zdań,
język polski – słuchanie.
To tylko kilka przykładów. W sumie, podczas kursów przygotowujących do testów predyspozycji językowych, ćwiczymy techniki rozwiązywania kilkunastu typów zadań.
Pracę z danym typem zadań zawsze zaczynamy od pracy wspólnej, z całą grupą. Wtedy uczymy dzieci strategii rozwiązywania danego zadania, mówimy o punktacji i o częstych błędach.
Następnie ten sam typ zadań dzieci rozwiązują z mniejszą pomocą np. z małą podpowiedzią lub w parach. I kolejnym etapem jest już zupełnie samodzielna praca. Praca domowa dotyczy typów zadań, o których była mowa na zajęciach.
Przykładowe typy zadań:
- uzupełnianie luk w tekście w języku polskim i obcym ze słuchu oraz w tekście czytanym,
- porządkowanie zdań i fragmentów tekstu w języku polskim i języku obcym,
- rozwiązywanie zadań w języku fikcyjnym według określonej strategii,
- tworzenie liczebników w językach obcych na podstawie wzoru,
- rozwiązywanie zadań typu prawda/fałsz ze słuchu oraz w tekście czytanym.