Jak wygląda kurs?
Kursy do olimpiady matematycznej odbywają się na zasadzie zajęć indywidualnych, choć zdarzają nam się również kameralne grupy - zajęcia odbywają się zdalnie.
Liczba godzin w kursie zależy od kilku czynników -
od czasu jaki został do I etapu zawodów, od
umiejętności uczestnika i od jego
samodzielności i motywacji. Przygotowania do I etapu mogą rozpocząć się rok lub dwa wcześniej, a w najbardziej ekspresowej wersji praca musi rozpocząć się w sierpniu tego samego roku.
Spotkania odbywają się na zasadzie ustalonego planu przez cały rok - w określony dzień i o ustalonej godzinie, raz lub dwa razy w tygodniu. Czas trwania jednego spotkania wynosi od 60 do 120 minut.
Diagnoza umiejętności
Każda osoba zainteresowana udziałem w przygotowaniach do olimpiady przechodzi u nas diagnozę. Jest to spotkanie poziomujące przeprowadzane jest przez specjalistę metodyka. Spotkanie trwa około godziny i jest przeprowadzane online. Pobieramy za nie opłatę.
Po diagnozie informujemy rodziców o możliwościach dziecka i o czasie jaki jest konieczny, żeby osiągnąć wspólny sukces.
Jak prowadzone są zajęcia?
Zajęcia prowadzimy naszą autorską metodą warsztatową, której filary to aktywizujące metody pracy, atmosfera i pozytywna relacja z uczniem.
Cele i potrzeby edukacyjne uczniów są dla nas bardzo istotne, ale równie ważne są też inne czynniki wpływające na jakość ich pracy. Z doświadczenia wiemy, że
uczniowie z ADHD i w spektrum uczą się na swój indywidualny sposób. Dlatego od samego początku trwania kursu uwzględnienie tych potrzeb jest dla nas kluczowe.
Atmosfera na zajęciach i relacja z każdym uczniem to nasz priorytet.
Wiemy, że nauka często kojarzy się dzieciom ze stresem. Dlatego prowadzimy zajęcia w sposób dający
poczucie bezpieczeństwa. Robimy przerywniki, zagadki, quizy.
Na pierwszych zajęciach ustalamy sposób, w jaki będzie przebiegał kurs, sposób komunikacji i zasady związane z odrabianiem prac domowych.
Od lat sprawdza nam się to, że taka metoda pracy przekłada się na
lepsze wyniki i większą pewność siebie na olimpiadzie.
Zakres programowy i materiały
Zajęcia są prowadzone zgodnie z zakresem programowym olimpiady z danego przedmiotu, ale my, bazując na doświadczeniu, uzupełniamy ten zakres dodatkowymi zagadnieniami. Wiemy, że olimpiada rządzi się własnymi prawami i myślenie poza schematem i gotowość na nieznane zadania jest kluczem do zwycięstwa.
Korzystamy z naszych autorskich materiałów przygotowanych przez nauczycieli i egzaminatorów Pracowni z Oknem na Świat. I z całej dostępnej na rynku bazy materiałów pomagających w przygotowaniach do olimpiad.
Kursanci pracują również w domu między lekcjami.
Efekty pracy i mierzenie postępów
Dobra współpraca z rodzicami to dla nas priorytet. W dzienniku elektronicznym ActiveNow zobaczą Państwo obecności dziecka a także raporty od prowadzących na temat postępów ucznia. Osoba prowadząca bardzo szybko zareaguje i powiadomi rodziców, jeśli praca nie przebiega tak, jak powinna. W naszej szkole rodzice mają możliwość stałego kontaktu mailowego z trenerami.
Największym potwierdzeniem jakości naszych zajęć są osoby, które zdobyły z nami tytuły finalistów i laureatów, a następnie zaczęły z nami pracować jako nauczyciele przygotowujący kolejne młode osoby do olimpiad. Obecnie mamy aż 7 takich osób.
Kto prowadzi zajęcia?
Zajęcia prowadzą osoby, które są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów do olimpiad pod kątem merytoryki jak i warsztatowej formy pracy.
Są to egzaminatorzy, nauczyciele, studenci oraz inni edukatorzy jak i byli finaliści i laureaci olimpiad. Wszyscy prowadzący są pod stałą superwizją metodyków.
Olimpiada matematyka
Olimpiada Matematyczna Juniorów to specjalny konkurs przedmiotowy, w którym mogą brać udział uczniowie 6-8 klas szkoły podstawowej. Odbywa się w trakcie roku szkolnego i jest podzielony na 3 etapy.
- Pierwszy etap składa się z dwóch części – zadaniowej (polegającej na samodzielnym rozwiązaniu zadań w warunkach kontrolowanej samodzielności) oraz testowej (podczas której uczeń rozwiązuje 15 zadań testowych na terenie szkoły).
- Zawody drugiego i trzeciego stopnia odbywają się w terminie i miejscu ogłoszonym przez Komitet Główny OMJ – w ciągu 180 minut uczestnicy rozwiązują 5 zadań otwartych w warunkach kontrolowanej samodzielności.
Przygotowanie do olimpiady
Olimpiada Juniorów to specjalny konkurs przedmiotowy skierowany do uczniów klas 6-8 szkół podstawowych. Zawody odbywają się w trakcie roku szkolnego i są trójstopniowe. Zadania konkursowe są nieszablonowe i wymagają od uczestników umiejętności logicznego myślenia i przedstawiania poprawnej argumentacji. Zakres wiedzy wymaganej na poszczególnych etapach różni się nieco od zwykłej podstawy programowej i określa go program merytoryczny.
Przygotowanie do olimpiady matematycznej
Olimpiada jest konkursem ogólnopolskim o wysokim standardzie merytorycznym. Zakres wymaganej wiedzy różni się nieco od zwykłej podstawy programowej a szczegóły można znaleźć w specjalnym programie na stronie OMJ. Zadania konkursowe są nieszablonowe i wymagają od uczestników umiejętności logicznego myślenia i przedstawiania poprawnej argumentacji. Uczestnicy rozwiązują zadania o zróżnicowanym stopniu trudności. Wymagają one od nich nie tyle dużej wiedzy, ale pomysłowości, wyobraźni i myślenia abstrakcyjnego.
Celami olimpiady są:
- rozbudzanie zamiłowania do matematyki wśród młodzieży szkół podstawowych;
- wyszukiwanie i integracja uczniów zainteresowanych nauką matematyki;
- kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy;
- stymulowanie aktywności poznawczej uzdolnionej młodzieży;
- zyskanie przez uczniów doświadczenia i podstaw merytorycznych potrzebnych do udziału w matematycznej olimpiadzie szkół średnich (dającej uprawnienia przy rekrutacji na studia).
Olimpiada matematyka szkoła podstawowa
Udział i uzyskanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady uprawnia ucznia do:
- zwolnienia z pisania części matematycznej egzaminu ósmoklasisty i tym samym automatyczne uzyskanie wyniku 100%;
- pierwszeństwa podczas rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej.
Jeśli chodzi o zajęcia przygotowujące do Olimpiady Juniorów możemy popisać się dużym doświadczeniem. Program kursu opieramy na zagadnieniach pojawiających się na Olimpiadach Matematycznych Juniorów (wcześniej Olimpiadach Matematycznych Gimnazjalistów) w poprzednich latach. Nasza kadra składa się z samych świetnie przeszkolonych specjalistów. Prowadzący doskonale wiedzą jak zrealizować zajęcia w ciekawy sposób, jak najlepiej przygotować dziecko do udziału w konkursie i na co należy zwrócić największą uwagę.
Nasze kursy przygotowujące do Olimpiady Matematycznej Juniorów to zajęcia indywidualne w formie zdalnej. Taki tryb zajęć pozwala na mocne spersonalizowanie ich pod konkretne potrzeby ucznia oraz jego słabsze i mocniejsze strony. Oferujemy kursy trwające 20 lub 30 godzin.
Kurs do olimpiady matematycznej
Nasz kurs obejmuje przerobienie wszystkich działów tematycznych pojawiających się w programie merytorycznym, są to:
- liczby całkowite;
- liczby wymierne, proporcjonalność i obliczenia procentowe;
- potęgowanie i pierwiastkowanie oraz liczby niewymierne;
- liczby rzeczywiste i ich interpretacja geometryczna;
- operacje i wyrażenia algebraiczne;
- geometria – punkty, proste, płaszczyzny i ich położenie;
- geometria – wielokąty;
- geometria – okręgi;
- geometria – proste przekształcenia;
- geometria w przestrzeni;
- elementy teorii zbiorów, kombinatoryki.