Jak wygląda kurs?
Kursy do olimpiady informatycznej odbywają się na zasadzie zajęć indywidualnych w formule zajęć online.
Liczba godzin w kursie zależy od kilku czynników -
od czasu jaki został do I etapu zawodów, od
umiejętności uczestnika i od jego
samodzielności i motywacji. Przygotowania do I etapu mogą rozpocząć się rok lub dwa wcześniej, a w najbardziej ekspresowej wersji praca musi rozpocząć się w sierpniu tego samego roku.
Spotkania odbywają się na zasadzie ustalonego planu przez cały rok - w określony dzień i o ustalonej godzinie, raz lub dwa razy w tygodniu. Czas trwania jednego spotkania wynosi od 60 do 120 minut.
Diagnoza umiejętności
Każda osoba zainteresowana udziałem w przygotowaniach do olimpiady przechodzi u nas diagnozę. Jest to spotkanie poziomujące przeprowadzane jest przez specjalistę metodyka. Spotkanie trwa około godziny i jest przeprowadzane online. Pobieramy za nie opłatę.
Po diagnozie informujemy rodziców o możliwościach dziecka i o czasie jaki jest konieczny, żeby osiągnąć wspólny sukces.
Jak prowadzone są zajęcia?
Zajęcia prowadzimy naszą autorską metodą warsztatową, której filary to aktywizujące metody pracy, atmosfera i pozytywna relacja z uczniem.
Cele i potrzeby edukacyjne uczniów są dla nas bardzo istotne, ale równie ważne są też inne czynniki wpływające na jakość ich pracy. Z doświadczenia wiemy, że
uczniowie z ADHD i w spektrum uczą się na swój indywidualny sposób. Dlatego od samego początku trwania kursu uwzględnienie tych potrzeb jest dla nas kluczowe.
Atmosfera na zajęciach i relacja z każdym uczniem to nasz priorytet.
Wiemy, że nauka często kojarzy się dzieciom ze stresem. Dlatego prowadzimy zajęcia w sposób dający
poczucie bezpieczeństwa. Robimy przerywniki, zagadki, quizy.
Na pierwszych zajęciach ustalamy sposób, w jaki będzie przebiegał kurs, sposób komunikacji i zasady związane z odrabianiem prac domowych.
Od lat sprawdza nam się to, że taka metoda pracy przekłada się na
lepsze wyniki i większą pewność siebie na olimpiadzie.
Zakres programowy i materiały
Zajęcia są prowadzone zgodnie z zakresem programowym olimpiady, ale my, bazując na wieloletnim doświadczeniu, dopełniamy ten zakres dodatkowymi zagadnieniami. Wiemy, że na olimpiadzie matematycznej myślenie poza schematem i gotowość na nieznane jest kluczem do zwycięstwa.
Korzystamy z naszych autorskich materiałów przygotowanych przez nauczycieli i egzaminatorów Pracowni z Oknem na Świat. I z całej dostępnej na rynku bazy materiałów pomagających w przygotowaniach do olimpiad.
Kursanci pracują również w domu między lekcjami.
Efekty pracy i mierzenie postępów
Dobra współpraca z rodzicami to dla nas priorytet. W dzienniku elektronicznym ActiveNow zobaczą Państwo obecności dziecka a także raporty od prowadzących na temat postępów ucznia. Osoba prowadząca bardzo szybko zareaguje i powiadomi rodziców, jeśli praca nie przebiega tak, jak powinna. W naszej szkole rodzice mają możliwość stałego kontaktu mailowego z trenerami.
Największym potwierdzeniem jakości naszych zajęć są
osoby, które zdobyły z nami tytuły finalistów i laureatów, a następnie zaczęły z nami pracować jako nauczyciele przygotowujący kolejne młode osoby do olimpiad. Obecnie mamy aż 7 takich osób.
Kto prowadzi zajęcia?
Zajęcia prowadzą osoby, które są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów do olimpiad pod kątem merytoryki jak i warsztatowej formy pracy.
Są to egzaminatorzy, nauczyciele, studenci oraz inni edukatorzy jak i byli finaliści i laureaci olimpiad. Wszyscy prowadzący są pod stałą superwizją metodyków.
Olimpiada informatyka
Olimpiada Informatyczna Juniorów to specjalny konkurs przedmiotowy, w którym mogą brać udział uczniowie 6-8 klas szkoły podstawowej. Odbywa się w trakcie roku szkolnego i jest podzielony na 3 etapy.
- Zawody I stopnia OIJ składają się z zadań programistycznych do samodzielnego rozwiązania oraz z testu, który odbywa się w szkołach.
- Zawody drugiego stopnia odbywają się w terminie i miejscu ogłoszonym przez Komitet Główny OMI – w ciągu 240 minut uczestnicy rozwiązują 2, 3 lub 4 zadania w warunkach kontrolowanej samodzielności.
- Zawody trzeciego stopnia odbywają się w terminie i miejscu ogłoszonym przez Komitet Główny OMI i trwają dwa dni – w ciągu 240 minut uczestnicy rozwiązują 2, 3 lub 4 zadania w warunkach kontrolowanej samodzielności.