Jak wygląda kurs?
Kursy mogą być w formule zajęć indywidualnych lub w małych grupach. Zajęcia odbywają się online.
Liczba godzin w kursie jest ustalana indywidualnie z każdym uczniem a zajęcia odbywają się na zasadzie stałego harmonogramu - spotkania odbywają się w określony dzień i o ustalonej godzinie, raz lub dwa razy w tygodniu. Liczba spotkań
zależy od czasu jaki pozostał do I etapu zawodów, od
umiejętności dziecka i od jego
samodzielności i zaangażowania.
Przygotowania do I etapu mogą rozpocząć się rok lub dwa wcześniej, a w najbardziej ekspresowej wersji praca musi rozpocząć się w sierpniu tego samego roku.
Czas trwania jednego spotkania wynosi od 60 do 120 minut.
Diagnoza umiejętności
Każda osoba zainteresowana udziałem w przygotowaniach do olimpiady przechodzi u nas diagnozę. Jest to spotkanie poziomujące przeprowadzane jest przez specjalistę metodyka. Spotkanie trwa około godziny i jest przeprowadzane online. Pobieramy za nie opłatę.
Po diagnozie informujemy rodziców o możliwościach dziecka i o czasie jaki jest konieczny, żeby osiągnąć wspólny sukces.
Jak prowadzone są zajęcia?
Zajęcia prowadzimy naszą autorską metodą warsztatową, której filary to aktywizujące metody pracy, atmosfera i pozytywna relacja z uczniem.
Cele i potrzeby edukacyjne uczniów są dla nas bardzo istotne, ale równie ważne są też inne czynniki wpływające na jakość ich pracy. Z doświadczenia wiemy, że
uczniowie z ADHD i w spektrum uczą się na swój indywidualny sposób. Dlatego od samego początku trwania kursu uwzględnienie tych potrzeb jest dla nas kluczowe.
Atmosfera na zajęciach i relacja z każdym uczniem to nasz priorytet.
Wiemy, że nauka często kojarzy się dzieciom ze stresem. Dlatego prowadzimy zajęcia w sposób dający
poczucie bezpieczeństwa. Robimy przerywniki, zagadki, quizy.
Na pierwszych zajęciach ustalamy sposób, w jaki będzie przebiegał kurs, sposób komunikacji i zasady związane z odrabianiem prac domowych.
Od lat sprawdza nam się to, że taka metoda pracy przekłada się na
lepsze wyniki i większą pewność siebie na olimpiadzie.
Zakres programowy i materiały
Zajęcia są prowadzone zgodnie z zakresem programowym olimpiady z danego przedmiotu, ale my, bazując na doświadczeniu, uzupełniamy ten zakres dodatkowymi zagadnieniami. Wiemy, że olimpiada rządzi się własnymi prawami i myślenie poza schematem i gotowość na nieznane zadania jest kluczem do zwycięstwa.
Korzystamy z naszych autorskich materiałów przygotowanych przez nauczycieli i egzaminatorów Pracowni z Oknem na Świat. I z całej dostępnej na rynku bazy materiałów pomagających w przygotowaniach do olimpiad.
Kursanci pracują również w domu między lekcjami.
Efekty pracy i mierzenie postępów
Dobra współpraca z rodzicami to dla nas priorytet. W dzienniku elektronicznym ActiveNow zobaczą Państwo obecności dziecka a także raporty od prowadzących na temat postępów ucznia. Osoba prowadząca bardzo szybko zareaguje i powiadomi rodziców, jeśli praca nie przebiega tak, jak powinna. W naszej szkole rodzice mają możliwość stałego kontaktu mailowego z trenerami.
Największym potwierdzeniem jakości naszych zajęć są osoby, które zdobyły z nami tytuły finalistów i laureatów, a następnie zaczęły z nami pracować jako nauczyciele przygotowujący kolejne młode osoby do olimpiad. Obecnie mamy aż 7 takich osób.
Kto prowadzi zajęcia?
Zajęcia prowadzą osoby, które są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów do olimpiad pod kątem merytoryki jak i warsztatowej formy pracy.
Są to egzaminatorzy, nauczyciele, studenci oraz inni edukatorzy jak i byli finaliści i laureaci olimpiad. Wszyscy prowadzący są pod stałą superwizją metodyków.
Przygotowanie do olimpiady
Olimpiada Juniorów to specjalny konkurs przedmiotowy skierowany do uczniów klas 6-8 szkół podstawowych. Zawody odbywają się w trakcie roku szkolnego i są trójstopniowe. Zadania konkursowe są nieszablonowe i wymagają od uczestników umiejętności logicznego myślenia i przedstawiania poprawnej argumentacji. Zakres wiedzy wymaganej na poszczególnych etapach różni się nieco od zwykłej podstawy programowej i określa go program merytoryczny.
Celami olimpiady są:
- wyszukiwanie i integracja uczniów zainteresowanych danym przedmiotem;
- rozbudzanie zamiłowania do nauki wśród młodzieży szkół podstawowych;
- kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy;
- stymulowanie aktywności poznawczej uzdolnionej młodzieży;
- uzyskanie podstaw merytorycznych do późniejszego udziału w olimpiadzie szkół ponadpodstawowych (dającej uprawnienia przy rekrutacji na niemal wszystkie uczelnie wyższe).
Udział i uzyskanie tytułu laureata lub finalisty olimpiady uprawnia ucznia do:
- zwolnienia z egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu (olimpiada
matematyczna = zwolnienie z egzaminu z matematyki)
- pierwszeństwa w przyjmowaniu do szkół średnich.
Nasze kursy przygotowujące do olimpiady to zajęcia indywidualne w formie zdalnej. Program oparty jest o zagadnienia pojawiające się na olimpiadach juniorów (wcześniej olimpiadach gimnazjalnych) w poprzednich latach. Nasi prowadzący doskonale wiedzą jak przeprowadzić zajęcia w ciekawy sposób oraz jak najlepiej przygotować dziecko do udziału w konkursie i na co zwrócić największą uwagę.
Kursy przygotowujące do olimpiady prowadzimy z dwóch przedmiotów: