Jak wygląda kurs?
Pełen kurs przygotowujący do egzaminu ósmoklasisty to 40 godzin zegarowych zajęć, o ustalonym harmonogramie, w kameralnej grupie 5-12 uczniów.
Grupy startujące na jesieni spotykają się 20 razy po 120 minut. Prowadzimy także krótsze (20-godzinne) wiosenne kursy ekspresowe. Kursy grupowe oferujemy w formie stacjonarnej (w Warszawie) lub online.
Jak prowadzone są zajęcia?
Zajęcia prowadzone są naszą autorską metodą warsztatową. Pracujemy tak od lat i widzimy, jak atmosfera podczas pracy przekłada się na efekty i poziom zaangażowania.
W centrum naszej uwagi jest maturzysta. Nie tylko potrzeby edukacyjne uczniów są dla nas ważne, ale też wszystkie inne czynniki wpływające na jakość pracy na kursie.
Z doświadczenia wiemy, że
młodzi w spektrum i z ADHD uczą się na swój sposób i naszym zadaniem, jako prowadzących, jest od samego początku trwania kursu uwzględnienie ich potrzeb w sposobie prowadzenia kursu.
Relacja z uczniem jest dla nas punktem wyjścia, bo dobry kontakt między grupą a prowadzącym wpływa pozytywnie na motywację i zaangażowanie na zajęciach.
Atmosfera na zajęciach to kolejny aspekt, na który kładziemy szczególny nacisk. Wiemy, że nauka może kojarzyć się ze stresem. Dlatego prowadzimy kursy w sposób zapewniający
poczucie bezpieczeństwa.
Określamy
jasne zasady współpracy. Omawiamy to, w jaki sposób będzie przebiegał kurs. Ustalamy sposób komunikacji w grupie i zasady związane z pracami domowymi.
Metody i techniki aktywizujące to podstawa naszej pracy. Korzystamy z pracy w grupach, w parach, korzystamy z zagadek, quizów, konkursów, gier i zabaw.
Wiemy, że wszystko to przekłada się na
wyższe wyniki i większą pewność siebie na egzaminie.
Zakres programowy i materiały
Zajęcia prowadzone są w oparciu o podstawę programową z użyciem naszych autorskich materiałów (zawartych w cenie). Materiały, ćwiczenia i prezentacje przygotowane są przez nauczycieli i egzaminatorów Pracowni z Oknem na Świat. Zakres materiału jest taki sam na zajęciach stacjonarnych i na online.
Każdy uczestnik otrzymuje od nas zestaw materiałów kursowych.
Realizację programu zaczynamy od teorii i podstaw, a dopiero po ich opanowaniu uczniowie przechodzą do praktyki. Wychodzimy od zadań rozwiązywanych wspólnie, a następnie każdy uczestnik pracuje indywidualnie. Zadajemy pracę domową.
Efekty pracy i mierzenie postępów
Dobra współpraca z rodzicami to dla nas priorytet. W dzienniku elektronicznym ActiveNow zobaczą Państwo obecności dziecka, wyniki testów, a także raporty od prowadzących na temat postępów ucznia.
Na pierwszych zajęciach przeprowadzamy test, który pozwala prowadzącemu lepiej poznać grupę i zobaczyć, na co warto położyć największy nacisk.
W naszej szkole rodzice mają możliwość stałego kontaktu mailowego z trenerami.
Kto prowadzi zajęcia?
Zajęcia prowadzą osoby, które są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów do matury pod kątem merytoryki jak i warsztatowej formy pracy.
Są to egzaminatorzy, nauczyciele, studenci oraz inni edukatorzy specjalizujący się w przygotowaniach do testów i egzaminów z danego przedmiotu.
Wszyscy prowadzący regularnie doszkalają się i są pod stałą superwizją metodyków.
Przygotowanie do matury
Matura nie bez powodu nazywana jest egzaminem dojrzałości. Zdanie cyklu tych egzaminów pozwala młodemu dorosłemu na dostanie się na studia, ale również jest przydatne w poszukiwaniu pracy bez wykształcenia wyższego.
Matury odbywają się w maju i składają z egzaminów na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Absolwent szkoły średniej musi przystąpić do minimum sześciu egzaminów:
- z języka polskiego na poziomie podstawowym (forma ustna i pisemna);
- z wybranego języka obcego na poziomie podstawowym (forma ustna i pisemna);
- z matematyki na poziomie podstawowym (forma pisemna);
- z wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym (forma pisemna).
Można oczywiście wybrać więcej niż jeden przedmiot na poziomie rozszerzonym, maksymalnie można napisać pięć rozszerzeń.
Kiedy zacząć przygotowania do matury? To pytanie nęka wielu uczniów. By uzyskać na nie odpowiedź należy określić nasze cele – jeśli chcemy iść na studia, dowiedzmy się jakie były progi punktowe w poprzednich latach i oszacujmy jaki wynik jest nam potrzebny – oraz poziom nabytej wiedzy i umiejętności – ile mamy zaległości, nad czym musimy popracować, z czym mamy trudności. Im większe ambicje i/lub zaległości tym wcześniej należy zacząć.
Kursy maturalne
Kursy przygotowujące do matury są kluczowym narzędziem do osiągnięcia jak najwyższego wyniku. Pomagają nie tylko nabyć, ale także uporządkować wiedzę. Oprócz tego są idealnym treningiem, jeśli chodzi o rozwiązywanie zadań, poznanie ich form, punktacji oraz kryteriów oceniania i rozumienie specyficznego języka jakim są napisane.
Od lat wiemy, że nauka to nie samo dawanie wiedzy i trzeba ją przekazać w odpowiedni sposób z wykorzystaniem skutecznych i niezniechęcających do uczenia się metod. Wykorzystywana przez nas warsztatowa forma prowadzenia zajęć pozwala na połączenie wszystkich wyżej wymienionych czynników. Warto również dodać, że oprócz kursów grupowych oferujemy też zajęcia indywidualne i e-learning.
Do pracy wykorzystujemy autorskie materiały opracowane przez ekspertów. Każdy kurs obejmuje nie tylko test diagnostyczny na pierwszych zajęciach (pozwalający ustalić materiał do pracy), ale również regularne mierzenie postępów. To wszystko pozwoliło nam na rzetelne przygotowanie setek absolwentów naszych kursów, co przełożyło się na ich świetne wyniki na maturze.