Jak wygląda kurs?
Pełen kurs stacjonarny przygotowujący do egzaminu ósmoklasisty z matematyki to 30 godzin zegarowych, o ustalonym harmonogramie, w kameralnej grupie 5-12 uczniów.
Grupy startujące we wrześniu i październiku spotykają się 20 razy po 1,5h, grupy styczniowe mają 15 zajęć po 2h.
W naszej ofercie znajdują się także krótsze (10-, 15- lub 20-godzinne) wiosenne kursy ekspresowe oraz kursy uzupełniające wiedzę z konkretnych obszarów, jak np. rozwiązywanie zadań z treścią.
Kursy w Warszawie prowadzone są w kilku lokalizacjach, m. in. na Mokotowie (ul. Bruna, ul. Różana), na Saskiej Kępie (Ul. Saska 78) i na Białołęce (ul. Głębocka), w formie kameralnych, angażujących warsztatów.
Jak prowadzone są zajęcia?
Stawiamy na atmosferę, relacje z grupą i aktywizujące metody pracy w oparciu o naszą autorską metodę warsztatową, którą praktykujemy od lat.
W centrum naszej uwagi zawsze jest uczeń. Potrzeby edukacyjne uczniów są dla nas ważne, ale zwracamy również uwagę na pozostałe czynniki wpływające na jakość ich pracy podczas kursu.
Od samego początku trwania kursu uwzględniamy również indywidualne potrzeby uczniów, z doświadczenia wiemy, że np.
uczniowie w spektrum i z ADHD uczą się na swój sposób i przygotowanie do egzaminu w ich przypadku wygląda nieco inaczej.
Relacja z uczniem to dla nas punkt wyjścia. Dobry kontakt między grupą a prowadzącym wpływa pozytywnie na motywację i zaangażowanie na zajęciach. Sprawdzone od lat.
Atmosfera na zajęciach to nasz priorytet. Wiemy, że nauka często kojarzy się dzieciom ze stresem. Dlatego prowadzimy zajęcia w sposób zapewniający
poczucie bezpieczeństwa.
Robimy przerywniki, zagadki, quizy, wszystko po to, żeby czas szybko mijał a praca była zrobiona w dobrym tempie i poprawnie.
Określamy
jasne zasady współpracy. Na pierwszych zajęciach omawiamy to, w jaki sposób będzie przebiegał kurs. Ustalamy sposób komunikacji między uczestnikami zajęć i omawiamy zasady związane z pracami domowymi.
Duży nacisk stawiamy na
metody i techniki aktywizujące. Korzystamy z pracy w grupach, w parach, z zagadek, quizów, konkursów, gier i zabaw.
Wiemy, że wszystko to przekłada się na
lepsze wyniki i większą pewność siebie na egzaminie.
Zakres programowy i materiały
Zajęcia są prowadzone zgodnie z podstawą programową, w oparciu o nasze autorskie materiały (zawarte w cenie), przygotowane przez nauczycieli i egzaminatorów Pracowni z Oknem na Świat.
Każdy uczestnik otrzymuje materiały kursowe - zestaw ćwiczeń i zestaw testów do danego przedmiotu.
Przerobienie materiału zaczynamy od teorii i podstaw, a dopiero po ich opanowaniu uczniowie przechodzą do praktyki. Wychodzimy od zadań rozwiązywanych wspólnie, a następnie każdy uczestnik pracuje indywidualnie.
Zadajemy pracę domową.
Efekty pracy i mierzenie postępów
Dobra współpraca z rodzicami to dla nas priorytet. W dzienniku elektronicznym ActiveNow zobaczą Państwo obecności dziecka, wyniki testów, a także raporty od prowadzących na temat postępów ucznia.
Na pierwszych zajęciach przeprowadzamy nasz autorski test, który pozwala prowadzącemu lepiej poznać dziecko i zobaczyć, na co warto położyć największy nacisk w trakcie nauczania.
W naszej szkole rodzice mają możliwość stałego kontaktu mailowego z trenerami.
Kto prowadzi zajęcia?
Zajęcia prowadzą osoby, które są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów do egzaminu ósmoklasisty pod kątem merytoryki jak i warsztatowej formy pracy.
Są to egzaminatorzy, nauczyciele, studenci oraz inni edukatorzy specjalizujący się w przygotowaniach do testów i egzaminów z danego przedmiotu.
Wszyscy prowadzący są pod stałą superwizją metodyków.
Egzamin ósmoklasisty to sprawdzian kompetencji na zakończenie nauki w ośmioletniej szkole podstawowej.
Ma on za zadanie określenie umiejętności uczniów a także utorowanie drogi do szkoły średniej.
Odbywa się w maju, trwa trzy dni i składa się z trzech części:
egzamin ósmoklasisty z języka polskiego,
egzamin ósmoklasisty z matematyki,
i egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego lub innego języka.
Przygotowanie do egzaminu z matematyki jest tak samo ważne jak z języka polskiego. Warto pamiętać, że przygotowanie to nie tylko liczba zrobionych zadań, ale również nadrobienie zaległości jak i poznanie techniki rozwiązywania samego testu.
Przygotowania do egzaminu ósmoklasisty matematyka
Wiele osób zadaje sobie pytanie, kiedy zacząć przygotowywać się do sprawdzianu ósmoklasisty z matematyki. Odpowiedź zależy od tego, jaki poziom umiejętności prezentuje dziecko od tego, jakie cele sobie stawia.
Uważamy jednak, że warto zacząć jak najwcześniej. Niektóre osoby zaczynają nawet pod koniec siódmej klasy, żeby od nowego roku szkolnego doskonale wiedzieć, na czym się skoncentrować.
Kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty z matematyki obejmują nie tylko test diagnostyczny na pierwszych zajęciach ale i regularne mierzenie postępów w trakcie kursu. Rodzice są na bieżąco informowani, w formie raportów, na temat postępów dzieci. W przypadku matematyki niezwykle ważne jest określenie głównych obszarów do pracy, ponieważ zazwyczaj ażdy ma jakiś słaby punkt np. geometrię. Rodzice są dla nas partnerami w procesie przygotowań do sprawdzianu 8-klasisty i współpraca z nimi na bieżąco jest nieoceniona.
Matematyka przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty
To, co ważne dla dzieci podczas przygotowań do egzaminu ósmoklasisty z części matematycznej to:
- Rozumienie tzw. języka matematycznego
Język matematyczny to specyficzny sposób tworzenia poleceń i pytań w zadaniach z treścią. Dobry prowadzący wyjaśni na co zwrócić szczególną uwagę czytając polecenia. Wskaże również niuanse w tym, jakie słowa używane są do konstruowania zadań z treścią i jakie to ma znaczenie dla końcowego efektu.
- Punktacja
Warto wiedzieć, jak punktowane są zadania z matematyki na egzaminie ósmoklasisty. Dzięki temu w momencie, kiedy czasu jest mało dziecko może podjąć decyzje, na których zadaniach skupić się w pierwszej kolejności. A w przypadku zadań z treścią warto wiedzieć, co należy zrobić, żeby dostać maksymalną liczbę punktów.
- Częste błędy
Podczas kursu przygotowującego z sprawdzianu ósmoklasisty z matematyki warto poznać najczęściej popełniane przez dzieci błędy. Błędy mogą dotyczyć zarówno sposobu zapisu odpowiedzi do zadań z treścią jak i kolejności wykonywanych działań.
Jak przygotować się do egzaminu ósmoklasisty z matematyki
Warto zastanowić się nad kilkoma czynnikami:
- poziom umiejętności – im więcej zaległości tym przygotowania należy rozpocząć jak najwcześniej,
- indywidualne potrzeby – zarówno poziom wiedzy jak i preferencje co do formy pracy pozwolą podjąć decyzję czy przygotowania odbywać w grupie czy indywidualnie,
- możliwości logistyczne – czy możemy uczestniczyć w kursie stacjonarnym czy online,
- plan działania – warto podzielić pracę na etapy np. robić 5 testów w miesiącu,
- mierzenie efektów – warto regularnie robić zadania i testy, aby móc zaobserwować przyrost wiedzy i umiejętności,
- panowanie nad stresem – wypracować swoje sposoby na poradzenie sobie w sytuacji stresu.