Egzamin ósmoklasisty

Test predyspozycji językowych

INFORMACJE O KURSIE EGZAMINACYJNYM

Test predyspozycji językowych jest organizowany w celu wyselekcjonowania najlepszych kandydatów do dwujęzycznych klas siódmych. Osiągnięcie wysokiego wyniku umożliwia naukę w renomowanej szkole, a w przyszłości zdanie międzynarodowej matury i możliwość studiowania na całym świecie.

Do szkół średnich dwujęzycznych obowiązuje test językowy: https://okno.edu.pl/test-z-jezyka-angielskiego-do-liceum-dwujezycznego/

Egzamin sprawdza wyczucie stylistyczne, zasób słownictwa, związków frazeologicznych i idiomatycznych, zdolność zauważania podobieństw w językach obcych, umiejętność tłumaczenia zdań z języka fikcyjnego na polski.

Z doświadczenia wiemy, że poza predyspozycjami językowymi, znaczącymi czynnikami pozwalającymi zdać egzamin na wysokim poziomie są umiejętność koncentracji i opanowania stresu oraz zarządzenia swoim czasem.

W tym roku test predyspozycji językowych odbył się 5 czerwca 2020 godzina 9:00.

Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie do testu poprzez:

  1. pracę z przykładowymi zadaniami egzaminacyjnymi (czytanie i ze słuchu)
  2. rozwój umiejętności w głównych kategoriach (język fikcyjny, języki obce, język polski)
  3. rozwój umiejętności zarządzania czasem i koncentracji na zadaniu
  4. rozwój umiejętności opanowania stresu podczas egzaminu i wzmocnie pewności siebie

W programie kursu m.in.:

  1. uzupełnianie luk w tekście w języku polskim i obcym ze słuchu i w tekście czytanym
  2. porządkowanie zdań i fragmentów tekstu w języku polskim i obcym
  3. rozwiązywanie zadań w języku fikcyjnym według określonej strategii
  4. tworzenie liczebników w językach obcych na podstawie wzoru
  5. rozwiązywanie zadań typu prawda/fałsz w formie ze słuchu i w tekście czytanym

Tutaj możemy dać krótkie info o kursach online, albo nawet listę aktualnych kursów, której nie będzie trzeba aktualizować osobono (poniższa jest przykładowa)

 

[ninja_tables id=”230645″ filter=’E8KL7′]

Przygotowując naszych kursantów do testu predyspozycji językowych zwracamy uwagę nie tylko na rozwinięcie niezbędnych umiejętności i znajomości sposobów rozwiązywania konkretnych typów zadań, ale i na umiejętności radzenia sobie ze stresem i organizacji czasu podczas egzaminu.

Nasze doświadczenie:

Jesteśmy zespołem lektorów, nauczycieli i trenerów. Od lat pomagamy dzieciom, młodzieży i dorosłym odnosić sukcesy edukacyjne. Wspólnie rozwijamy się, realizujemy cele i spełniamy marzenia.

Nasze wartości to: partnerstwo, rozwój i jakość.

Materiały:

Korzystamy z testów z poprzednich lat, jak również z naszych autorskich zadań, które bazują na oryginalnych testach. Dodatkowo korzystamy z zadań z lingwistyki matematycznej i innych konkursów lingwistycznych. Wiele zadań dotyczących pracy z językami obcymi tworzymy w oparciu o teksty z Internetu. Materiały, z którymi pracują uczniowie, są takie same na wszystkich kursach.

Trenerzy:

Osoby prowadzące kursy to poloniści, matematycy, lingwiści i pedagodzy. Wszyscy są trenerami pracującymi na co dzień z dziećmi i młodzieżą. Wszystkie osoby są specjalnie przeszkolone do prowadzenia kursów do testu predyspozycji nie tylko pod kątem merytorycznym, ale i pod kątem tego, jak uczyć, aby uczniowie uczyli się szybko i efektywnie.

  • Liczebność grupy ? 6-10 osób

– TPJ BASIC ? 20 godzin lekcyjnych kursu ? cena ? 649 zł

– 50 zł zniżki przy zapisie dwóch osób i dla klientów Pracowni


 

  • Możemy zorganizować kursy w małych grupach 2, 3 i 4-osobowych na życzenie klienta

Kurs 12-godzinny:

– grupa 2-osobowa ? 999 zł/os.

– grupa 3-osobowa ? 899 zł/os.

– grupa 4-5 osób ? 799 zł/os.


 

  • Zajęcia indywidualne 60 minut ? 120 zł w Pracowni z Oknem na Świat (ul. Bruna 32 na Mokotowie) lub z dojazdem do ucznia.

NASZA KADRA

Marta Hendzel

Marta Hendzel

Trener, pedagog, mentor.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych, a także warsztaty rozwojowe w obszarze umiejętności psychospołecznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W ramach wszystkich prowadzonych zajęć, pomaga wejść w dorosły świat z poczuciem pewności siebie i wiary w swoje możliwości. Wierzy, że wsparcie w rozwoju od najmłodszych lat pomaga w osiąganiu dalszych sukcesów. Szkoli również nauczycieli z tego, jak zarządzić grupą i efektywnie się komunikować. Swoje doświadczenie zdobyła pracując już na studiach jako lektor języka angielskiego z dziećmi, następnie szkoląc innych nauczycieli. Przez ostatnie lata, jako dyrektor metodyczny, wspierała pracowników kreując i wdrażając nowatorskie rozwiązania edukacyjne. Absolwentka pedagogiki i metodyki oraz studiów podyplomowych z psychologii społecznej (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz wielu kursów rozwojowych. Jest certyfikowanym trenerem komunikacji opartej na empatii (NVC). Pomysłodawca i twórca Pracowni z Oknem na Świat.

Amelia Babula

Amelia Babula

Trenerka i psycholog, koordynatorka projektów edukacyjnych.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży i dorosłych m. in. z efektywności osobistej, pewności siebie i z tego, jak radzić sobie ze stresem i brakiem koncentracji. Uwielbia warsztatową formę pracy, dzięki której uczestnicy łatwiej otwierają się w grupie i korzystają z wiedzy oraz umiejętności innych. Uważa, że jej największą umiejętnością jest umiejętność słuchania. Absolwentka psychologii i coachingu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jest certyfikowanym trenerem treningu zastępowania agresji ART.

Monika Żygadło

Monika Żygadło

Trenerka, pedagog i andragog.

W Pracowni koordynuje roczne kursy z matematyki, języka angielskiego i polskiego. Prowadzi również kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych oraz warsztaty w obszarze rozwoju umiejętności miękkich m.in. z efektywnego uczenia się, integruje klasy i uczy współpracy w grupie. Zajmuje się również edukacją antydyskryminacyjną. Pracuje zarówno z dziećmi, młodzieżą jak i dorosłymi. Jej energia i uśmiech to niezbędny element profesjonalizmu, jaki gwarantuje w pracy. Przez lata zajmowała się organizacją Festiwalu Nauki w Warszawie. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika ogólna (specjalność: andragogika) i członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwo Psychologicznego. Absolwentka studiów podyplomowych edukacji seksualnej na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.

Maria Asman

Maria Asman

Trener zajęć z języka polskiego i testu predyspozycji językowych.

Pracuje głównie z dziećmi ze szkoły podstawowej. Prowadzi również kursy do egzaminu gimnazjalnego, a wcześniej prowadziła wspierała szóstoklasistów w przygotowaniach do sprawdzianu na koniec 6 klasy. Studentka studiów magisterskich filologii polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W 2015 roku ukończyła studia licencjackie na kierunku filologia polska, podczas których realizowała specjalizację glottodydaktyczną, nadającą jej uprawnienia do uczenia języka polskiego w szkole podstawowej oraz pracy w charakterze lektora języka polskiego jako obcego. Obecnie kontynuuje specjalizację nauczycielską na studiach II stopnia. W kręgu jej zainteresowań naukowych znajduje się zagadnienie dwujęzyczności, historia języka polskiego oraz psycholingwistyka. Od 2014 roku jest czynnym zawodowo nauczycielem języka polskiego oraz korepetytorem dla dzieci i młodzieży.

Ewa Dzikowska

Ewa Dzikowska

Trener kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych i warsztatów z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży.

Swoją przygodę z ludźmi zaczęła w trakcie studiów, pracując jako nauczyciel w przedszkolu. Po skończeniu studiów pracowała jako lektor języka angielskiego z dziećmi. Ważne jest dla niej poznanie każdego dziecka, tego, co jest dla niego ważne i co mu może pomóc się szybciej uczyć, a także rozwijać. Gra na gitarze, należy do grupy teatralnej. Absolwentka pedagogiki specjalnej. Na co dzień pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w szkole podstawowej.

Piotr Franecki

Piotr Franecki

Trener i psycholog.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności społecznych. Jest pomysłodawcą wielu ciekawych gier i zabaw wykorzystywanych podczas kursów i warsztatów. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako pedagog i wychowawca w szkole, a także jako nauczyciel w gimnazjum. W dzieciach ceni kreatywność oraz otwarcie na świat. W wolnym czasie biega i słucha muzyki. Interesuje się też magią karcianą i iluzją, potwierdzając słowa George Sand, iż ?mężczyzna jest zawsze dzieckiem?. Absolwent Psychologii Klinicznej i Studium Pedagogicznego w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz studiów podyplomowych z socjoterapii.

Paulina Jeżewska (Kargol)

Paulina Jeżewska (Kargol)

Trener i pedagog.

Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologi Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych oraz warsztaty z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży. Paulina na co dzień pracuje przede wszystkim z dorosłymi w firmie zatrudniającej ponad 1000 osób. Zajęcia z dziećmi traktuje jako oderwanie się od codziennych obowiązków oraz źródło autentycznej satysfakcji. Preferuje warsztatową formę pracy jako metodę wyzwalającą w dzieciach nieodgadnione pokłady kreatywnego i logicznego myślenia, którego dorośli mogą im tylko pozazdrościć. Uważa, że praca i rozmowy z dziećmi zawsze są inspirujące oraz pozwalają spojrzeć na świat nieco inaczej.
W swojej pracy z dziećmi inspiruje się słowami Janusza Korczaka: ?Nie to ważne, w co się bawić, a jak i co się przy tym myśli i czuje. Można rozumnie bawić się lalką, a głupio i dziecinnie grać w szachy. Można ciekawie i z fantazją bawić się w straż, pociąg, polowanie, w Indian, a bezmyślnie czytać książki?.

Anna Kaczmarczyk

Anna Kaczmarczyk

Trener i psycholog.

Prowadzi warsztaty z umiejętności miękkich i kursy przygotowujące do testu predyspozycji. Wykorzystuje swoje innowacyjne pomoce dydaktyczne, jest fanką wszelkiego rodzaju gier, tych planszowych, z kostkami, kartami, jak i komputerowych. Uważa, że gry dają możliwość rozwoju na wielu poziomach, są ciekawą formą pracy dla osób w każdym wieku. Zwiększają dynamikę zajęć, tym samym podnosząc poziom energii uczestników zajęć. Absolwentka psychologii klinicznej dziecka i wychowawczej, Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach i Szkoły trenerów komunikacji opartej na empatii (NVC).

Agnieszka Baran

Agnieszka Baran

Trener zajęć z języka polskiego i testu predyspozycji językowych.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych. Absolwentka Szkoły Muzycznej w klasie saksofonu. Uważa, że muzyka koi umysł i duszę, a dobry jazz jest najlepszy na najgorszą chandrę. Uczy w oddziale ?zerowym? w jednym z Warszawskich przedszkoli. Świetnie dogaduje się również z młodzieżą, którą na przestrzeni lat uczyła gry na jej wiodącym instrumencie, oraz przygotowywała do zdania egzaminów kończących szkołę podstawową. Do każdego dziecka podchodzi w sposób indywidualny, nigdy nie generalizując. Bliski jej sercu jest cytat za Eleonorą Roosevelt ?Dzieci najuważniej słuchają, kiedy mówi się nie do nich?. Zajęcia z nią są zawsze ciekawe, z odpowiednią dozą humoru i konsekwencji w zdobywaniu odpowiednich rezultatów.

Anna Opalińska

Anna Opalińska

Trenerka języka polskiego.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych. Absolwentka Szkoły Muzycznej w klasie saksofonu. Uważa, że muzyka koi umysł i duszę, a dobry jazz jest najlepszy na najgorszą chandrę. Uczy w oddziale ?zerowym? w jednym z Warszawskich przedszkoli. Świetnie dogaduje się również z młodzieżą, którą na przestrzeni lat uczyła gry na jej wiodącym instrumencie, oraz przygotowywała do zdania egzaminów kończących szkołę podstawową. Do każdego dziecka podchodzi w sposób indywidualny, nigdy nie generalizując. Bliski jej sercu jest cytat za Eleonorą Roosevelt ?Dzieci najuważniej słuchają, kiedy mówi się nie do nich?. Zajęcia z nią są zawsze ciekawe, z odpowiednią dozą humoru i konsekwencji w zdobywaniu odpowiednich rezultatów.

Magdalena Szczypińska

Magdalena Szczypińska

Nauczycielka mianowana języka polskiego.

W pracy dydaktycznej najbardziej ceni współdziałanie, współodpowiedzialność za proces, przekazywanie inicjatywy uczniowi. Największym wyróżnieniem jest dla niej funkcja opiekuna samorządu uczniowskiego, którą z wyboru uczniów pełni od 4 lat. Angażuje się w akcje związane z prawami człowieka, tolerancją, wielokulturowością, edukacją globalną. Koordynuje międzynarodowe wymiany młodzieżowe. Ma doświadczenie w prowadzeniu kółka teatralnego, szkolnej gazetki, nauczaniu języka polskiego obcokrajowców. Uczniowie mówią o niej, że zaraża uśmiechem i pozytywną energią. Praktykuje ocenianie kształtujące i metody aktywizujące. Stale poszukuje nowych rozwiązań do wykorzystania na swoich zajęciach. Dba o ruch, śmiech, zabawę.

PYTANIA I ODPOWIEDZI

1. Jak mogę zapisać dziecko na kurs?

Na kurs można zapisać się poprzez stronę internetową, telefonicznie 730-125-606 lub mailowo biuro@okno.edu.pl. Po zapisie zostaje przesłane Państwu potwierdzenie drogą mailową. Prosimy zwrócić uwagę czy nasz mail nie wpadł do folderu ?OFERTY? lub ?SPAM?.

2. Kto prowadzi zajęcia?

Zajęcia prowadzone są przez przeszkolonych nauczycieli szkół państwowych i prywatnych oraz przez trenerów danych przedmiotów. Wszyscy prowadzący są przygotowani merytorycznie i warsztatowo do pracy z grupą.

3. jakich materiałÓW UŻYWAMY?

Pracujemy z wykorzystaniem testów z CKE, naszych materiałów i testów autorskich oraz testów z repetytoriów. Nasze materiały są zgodne z podstawą programową. Na wszystkich kursach realizujemy ten sam program i każdy uczeń otrzymuje taki sam komplet materiałów z danego przedmiotu.

4. Co dziecko ma zebrać ze sobą na zajęcia?

Prosimy o zabranie piórnika, zeszytu w kratkę (zajęcia z matematyki) i ewentualnie notatnik na słówka z języka angielskiego. Dodatkowo prosimy zabrać buty na zmianę, jedzenie i picie.

5. Jak jest prowadzony kurs?

Celem kursu jest przygotowanie do egzaminu zgodnie z podstawą programową. Na pierwszych zajęciach przeprowadzamy test, który pokazuje nam poziom dzieci, tempo pracy i daje informacje, w których działach są ewentualne braki. W trakcie kursu przeprowadzamy ok. 6-10 testów, a po każdych zajęciach dzieci otrzymują pracę domową.

6. Czy są przerwy w trakcie zajęć?

Tak, w trakcie zajęć są przerwy. Przy kursach dwugodzinnych i dłuższych trwają one około 5-10 minut.
W trakcie przerw dzieci pozostają w budynku, w którym prowadzone są zajęcia. 

7. W jaki sposób mogę dokonać płatności za kurs?

Link do płatności podawany jest w mailu potwierdzającym zapis. Istnieje możliwość płatności w ratach. 

8. Co w przypadku rezygnacji z kursu w trakcie jego trwania?

Rezygnację można złożyć mailowo na adres biuro@okno.edu.pl. Po przyjęciu rezygnacji dokonujemy zwrotu nadpłaconej kwoty ? płacą Państwo tylko za zajęcia zrealizowane do dnia rezygnacji.

9. Czy otrzymam informację od nauczyciela o postępach dziecka?

Tak, osoby prowadzące zajęcia przesyłają indywidualne raporty podsumowujące postępy i pracę dzieci. Jeżeli dziecko ma znaczne trudności z materiałem, trener lub koordynator kursów kontaktuje się z Państwem. Dzieci zawsze otrzymują testy po ich sprawdzeniu, więc w każdej chwili mogą Państwo sprawdzić wynik.

ZAPISY: