fbpx
O nas
Krótko o tym, kim jesteśmy, w co wierzymy i jaka jest nasza misja.
KIM JESTEŚMY?
Jesteśmy zespołem lektorów, nauczycieli i trenerów. Od lat pomagamy dzieciom, młodzieży i dorosłym odnosić sukcesy edukacyjne. Wspólnie rozwijamy się, realizujemy cele i spełniamy marzenia.

Nasze wartości to: partnerstwo, rozwój i jakość.

 

W CO WIERZYMY?
Podstawą naszego działania jest przekonanie mówiące, że możemy działać efektywnie, wykorzystując swój naturalny potencjał, talenty i pasje. Wiemy, że sposób myślenia determinuje to czy, jak i w jakim tempie osiągamy sukcesy. Stąd wspólnym mianownikiem wszystkich naszych zajęć jest zmiana postrzegania swoich możliwości. Cały proces wspierania w zmianie wyznaczany jest przez cztery etapy, którymi się kierujemy prowadząc zajęcia.

 

 

CZYM SIĘ KIERUJEMY?
Zobacz siebie
Zobaczyć siebie, to ujrzeć siebie po zmianie, w nowym wydaniu. Dopiero kiedy będziemy mieli wyraźny obraz swojej osoby i będziemy wiedzieli, czego chcemy, będziemy mogli wyznaczyć cele.
Uwierz w siebie
By uwierzyć w siebie, konieczne jest ujrzenie siebie tu i teraz, określenie miejsca, w którym jesteśmy, określenie wszystkich naszych zasobów, ale przede wszystkim docenienie swoich atutów i talentów.
Oderwij się
Oderwać się, to znaczy rozpocząć działanie. To rozwijanie potrzebnych umiejętności i poszerzanie zasobów, dzięki którym osiągniemy nasz cel.
Złap równowagę
Złapanie równowagi jest niezbędne do tego, by efekty naszych działań były trwałe. Złapanie równowagi jest możliwe dzięki wykorzystaniu nowych umiejętności w praktyce i radości z sukcesu.
PROJEKTY EDUKACYJNE
Angażujemy się w wiele projektów edukacyjnych podejmując współpracę ze szkołami, placówkami edukacyjnymi, instytucjami publicznymi oraz prywatnymi firmami.

Nasze działania kierujemy zarówno do dzieci i młodzieży jak i osób dorosłych. Wszystkie projekty mają na celu rozwój kompetencji interpersonalnych oraz poszerzenie możliwości zawodowych.

 

NASZA KADRA
Marta Hendzel

Marta Hendzel

Pomysłodawca i twórca Pracowni z Oknem na Świat. Trener, pedagog, mentor.

Prowadzi warsztaty rozwojowe w obszarze umiejętności psychospołecznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W ramach wszystkich prowadzonych zajęć, pomaga wejść w dorosły świat z poczuciem pewności siebie i wiary w swoje możliwości. Wierzy, że wsparcie w rozwoju od najmłodszych lat pomaga w osiąganiu dalszych sukcesów. Szkoli również nauczycieli z tego, jak zarządzić grupą i efektywnie się komunikować. Swoje doświadczenie zdobyła pracując już na studiach jako lektor języka angielskiego z dziećmi, następnie szkoląc innych nauczycieli. Przez ostatnie lata, jako dyrektor metodyczny, wspierała pracowników kreując i wdrażając nowatorskie rozwiązania edukacyjne. Absolwentka pedagogiki i metodyki oraz studiów podyplomowych z psychologii społecznej (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz wielu kursów rozwojowych. Jest certyfikowanym trenerem komunikacji opartej na empatii (NVC).
Beata Strożek

Beata Strożek

Kierownik ds administracyjno-biurowych Pracowni.

Absolwentka Psychologii Ekonomicznej Akademii Leona Koźmińskiego z zakresu psychologii ekonomicznej. Przez wiele lat związana z warszawskim samorządem poprzez pracę w dzielnicowym ośrodku sportu i rekreacji, na stanowisku menadżera sportu. Energiczna i zawsze pomocna, chętnie podejmująca nowe wyzwania. Ogromnie zaangażowana i oddana swojej pracy. Ceniona za doskonałą organizację i wiedzę merytoryczną, którą chętnie się dzieli. Prywatnie interesuje się florystyką, w domowym zaciszu hoduje różne odmiany kwiatów doniczkowych. Pasją którą ostatnio odkrywa jest ikebana, w której stawia swoje pierwsze kroki i dokonuje pierwszych precyzyjnych cięć. Wolny czas spędza również podróżując, zawsze w samodzielnie zorganizowanych wyprawach, by lepiej poznawać siebie i odwiedzane okolice.
Amelia Babula

Amelia Babula

Trenerka i psycholog, koordynatorka projektów edukacyjnych.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży i dorosłych m. in. z efektywności osobistej, pewności siebie i z tego, jak radzić sobie ze stresem i brakiem koncentracji. Uwielbia warsztatową formę pracy, dzięki której uczestnicy łatwiej otwierają się w grupie i korzystają z wiedzy oraz umiejętności innych. Uważa, że jej największą umiejętnością jest umiejętność słuchania. Absolwentka psychologii i coachingu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jest certyfikowanym trenerem treningu zastępowania agresji ART.
Dr Anastasiya Derkachova

Dr Anastasiya Derkachova

Trenerka zajęć z matematyki i fizyki.

Przygotowuje do konkursów i olimpiad. Nadzoruje i prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego i matury. Pisze materiały dla trenerów i uczestników, a także testy wykorzystywane podczas kursów. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkole i studentami na uczelni. Uważa, że każde dziecko jest zdolne, wystarczy tylko dobrać właściwy klucz i nauczyć je języka matematycznego. Stara się uczyć w taki sposób, aby dziecko miało satysfakcję z tego, co osiągnęło. Zadania zawsze dopasowuje do poziomu dzieci, wykraczając jednocześnie lekko poza poziom, aby z jednej strony dzieci miały poczucie bezpieczeństwa, a z drugiej poczucie sukcesu z powodu przekraczania swoich możliwości. Dr nauk fizycznych. Na co dzień pracuje w Instytucie Fizyki PAN.
Monika Żygadło

Monika Żygadło

Trenerka, pedagog i andragog.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych oraz warsztaty w obszarze rozwoju umiejętności miękkich m.in. z efektywnego uczenia się, integruje klasy i uczy współpracy w grupie. Zajmuje się również edukacją antydyskryminacyjną. Pracuje zarówno z dziećmi, młodzieżą jak i dorosłymi. Jej energia i uśmiech to niezbędny element profesjonalizmu, jaki gwarantuje w pracy. Przez lata zajmowała się organizacją Festiwalu Nauki w Warszawie. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika ogólna (specjalność: andragogika) i członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwo Psychologicznego. Absolwentka studiów podyplomowych edukacji seksualnej na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.

Karolina Jasińska

Karolina Jasińska

Studentka 5 roku Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Pasjonatka psychologii zdrowia i rehabilitacji, czemu daje wyraz realizując specjalizację w tym obszarze. Trenerka umiejętności miękkich z 10-letnim doświadczeniem. W swojej pracy kieruje się podejściem humanistycznym Carla Rogersa twierdząc, iż każdy człowiek posiada potencjał oraz zdolności do zdrowego i twórczego rozwoju, jeśli tylko weźmie odpowiedzialność za swoje życie. Prowadząc warsztaty stosuje techniki trenerskie wspierające rozwój samoświadomości stawiając na Model Uczenia się przez Doświadczenie Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba). Konsultując indywidualnie zwraca szczególną uwagę na style uczenia się, dopasowując metody pracy do potrzeb i preferencji danej osoby. Entuzjastka żeglarstwa morskiego oraz miłośniczka ogrodów botanicznych. W Pracowni zajmuje się marketingiem stawiając na budowanie relacji z klientem oraz prowadzi warsztaty rozwojowe.

KINGA SAMSEL

KINGA SAMSEL

Trenerka zajęć z języka polskiego.

Prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty i do egzaminu gimnazjalnego. Tworzy materiały dydaktyczne, z których korzystają inni nauczyciele i uczestnicy kursów przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty i gimnazjalnego. Praca w zawodzie nauczyciela to jej prawdziwa pasja i spełnienie marzeń jeszcze z czasów dzieciństwa. Prywatnie bardzo dużo czyta, w szczególności kryminały medyczne. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w szkole podstawowej i gimnazjum integracyjnym, obecnie pracuje w gimnazjum. Dzięki doświadczeniu wie, jak postępować z dziećmi z deficytami i trudnościami. Absolwentka politologii i filologii polskiej.

Kateryna Derkachova

 

Trenerka zajęć z matematyki. Studentka Politechniki Warszawskiej na kierunku Lotnictwo i kosmonautyka. Interesuje się kulturą irlandzką oraz orientalną. Wraz z zespołem tańca Damhsa Alainn występuje na festiwalach celtyckich, a wolnym czasie śpiewa. Interesuje się wszelkimi zjawiskami fizycznymi i funkcjonowaniem ludzkiego mózgu.

Jagoda Patkowska

Studentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Logistyka Mediów. W Pracowni zajmuje się wsparciem administracyjnym biura.  Jest osobą optymistyczną, potrafiącą znaleźć wyjście nawet z najtrudniejszych sytuacji. W wolnym czasie, pomiędzy pracą a studiami, pomaga w prowadzeniu rodzinnej kwiaciarni, co daje jej ogromną satysfakcję. Uwielbia spędzać czas z przyjaciółmi, zaciszne wieczory z bliskimi oraz podróże i dobre książki. Lubi także aktywnie spędzać czas wolny, spacerując lub jeżdżąc na rowerze.

Martyna Wyrobek

Lektorka zajęć z języka angielskiego. W liceum szkoliła swoje umiejętności językowe w Kaplan International Colleges w Londynie. W naszej szkole prowadzi kursy tradycyjne i przygotowujące do egzaminów językowych Cambridge oraz lekcje indywidualne. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Uśmiechnięta, kreatywna i pełna energii, którą czerpie z lekcji z dziećmi. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Warszawskim na wydziale Warsaw International Studies in Psychology. W wolnym czasie i tańczy, co jest jej ogromną pasją.

Maria Autowicz

Trenerka zajęć z biologii, chemii i matematyki. Jest absolwentką Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na kierunku biologia. Pracuje z dziećmi ze szkoły podstawowej i gimnazjum, a także z młodzieżą w wieku licealnym. Prowadzi zajęcia korepetycyjne, a także kursy mające na celu przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego. Uważa, że w nauce najważniejsza jest umiejętność łączenia faktów, a także systematyczna nauka ucznia. Podczas zajęć stawia na rozwój umiejętności logicznego myślenia, bardzo ważnej podczas obcowania z naukami ścisłymi. Doskonale rozumie potrzeby uczniów oraz umiejętnie nawiązuje z nimi przyjazne relacje. Pasjonuję się sztuką stand-upu oraz zgłębianiem wiedzy z zakresu zdrowego trybu życia.

Ines Krakowiak-Król

Trenerka zajęć z języka angielskiego. Absolwentka psychologii na WISP, która swoje życie spędziła w Kanadzie. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Pomaga w bieżącym materiale szkolnym oraz przygotowuje uczniów do egzaminów Cambridge. Lubi swoją pracę z której czerpie dużo pozytywnej energii i przekazuje ją uczniom.  

Anna Seretny

Trenerka zajęć z języka angielskiego oraz warsztatów rozwojowych. Prowadzi zajęcia z języka angielskiego dla osób w każdym wieku oraz treningi dla młodzieży i dorosłych, wspierając ich w rozwijaniu umiejętności społecznych i radzeniu sobie z agresją. Jest magistrem psychologii i certyfikowanym trenerem Treningu Zastępowania Agresji ART. Uwielbia pracę warsztatową, zwłaszcza gdy może pomóc rozwinąć potencjał ludzki i zmotywować do zmiany.

Wiktor Maciejewski

Trener języka polskiego. Student trzeciego roku filologii polskiej. Do jego zainteresowań naukowych należy literatura dziecięca i młodzieżowa, oraz relacje między literaturą a sztukami wizualnymi. Odbywa praktykę nauczycielską w szkole podstawowej i prowadzi koło teatralne. Prywatnie interesuje się teatrem amatorskim, poezją śpiewaną i turystyką pieszą. 

Magdalena Perzanowska

Trener zajęć z matematyki i kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych. Prowadzi zajęcia z dziećmi w wieku 6-13 lat. Jest studentką Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna, edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych oraz posiada ukończony kurs zabaw pedagogicznych. Jest osobą bardzo ciepłą i pogodną a jednocześnie wymagającą. W swojej pracy często sięga po metody rozwijania zdolności matematycznych przez zabawę, co szczególnie się sprawdza w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym (klasy I-III szkoły podstawowej) jak i w pracy z dziećmi starszymi, gdyż zabawa jest najlepszą forma zachęcenia oraz zainteresowania dziecka przedmiotem.

LEYLA FATKULINA

Trenerka zajęć z języka angielskiego. Pracuje z dziećmi oraz młodzieżą od wielu lat. Przygotowuje uczniów do egzaminów Cambridge, jak również prowadzi zajęcia korepetycyjne. Lubi zarówno zajęcia indywidualne i grupowe. Wspiera swoich uczniów, pomaga im wydobyć ich najlepsze cechy oraz rozwija talenty. Zajęcia prowadzi z humorem, uwielbia tworzyć ze swoimi uczniami gry planszowe rozwijające umiejętności językowe.

Joanna Barej

Trenerka zajęć z testu predyspozycji językowych oraz języka polskiego w ramach przygotowania do egzaminu ósmoklasisty. Absolwentka filologii polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, animator społeczno-kulturowy. Z zamiłowania muzyk i krawcowa uwielbiająca gry planszowe. W pracy z dziećmi i młodzieżą lubi zabawy plastyczne i rozwijające kreatywność. Wierzy, że każdy może posiąść dowolną umiejętność, jeśli tylko chce i jest gotowy nad nią popracować.

Paulina Jeżewska

Trenerka i pedagog. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych oraz warsztaty z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży. Zajęcia z dziećmi i młodzieżą traktuje jako źródło satysfakcji. Preferuje warsztatową formę pracy jako metodę wyzwalającą w dzieciach nieodgadnione pokłady kreatywnego i logicznego myślenia, którego dorośli mogą im tylko pozazdrościć. Uważa, że praca i rozmowy z dziećmi zawsze są inspirujące oraz pozwalają spojrzeć na świat nieco inaczej. W swojej pracy z dziećmi inspiruje się słowami Janusza Korczaka: “nie to ważne w co się bawić, a jak i co się przy tym myśli i czuje. Można rozumnie bawić się lalką, a głupio i dziecinnie grać w szachy. Można ciekawie i z fantazją bawić się w straż, pociąg, polowanie, w Indian, a bezmyślnie czytać książki”.

Magdalena Deptuła

Trenerka zajęć z matematyki i chemii. Studentka matematyki na wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Angażuje się w organizację takich wydarzeń jak Dzień Popularyzacji Matematyki i Festiwal Nauki Małego Człowieka w ramach Festiwalu Nauki w Warszawie. Matematyka od zawsze była jej konikiem, a uczyć zaczęła już w podstawówce, tłumacząc kolegom z klasy trudniejsze zagadnienia. Uwielbia dogłębnie analizować zadania i wykładać sposób ich rozwiązywania krok po kroku, eliminując ewentualne wątpliwości ucznia. Uważa, że nie ma głupich pytań, a ich zadawanie świadczy o głodzie wiedzy, co bardzo ceni. Obok matematyki jej drugą pasją jest muzyka. Śpiewa w Chórze Akademickim Politechniki Warszawskiej, a obie jej pasje łączy wydziałowe Koło Teatralne Matematyki TeMat.

Ewa Dzikowska

Trenerka kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych i warsztatów z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży. Swoją przygodę z ludźmi zaczęła w trakcie studiów, pracując jako nauczyciel w przedszkolu. Po skończeniu studiów pracowała jako lektor języka angielskiego z dziećmi. Ważne jest dla niej poznanie każdego dziecka, tego, co jest dla niego ważne i co mu może pomóc się szybciej uczyć, a także rozwijać. Gra na gitarze, należy do grupy teatralnej. Absolwentka pedagogiki specjalnej. Na co dzień pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w szkole podstawowej.

Dr Gennadiy Derkachov

Trener zajęć z informatyki i programowania. Prowadzi zajęcia przygotowujące do konkursu MiniLogia. Uczy języka programowania Python. Uważa że zajęcia z programowania mają być ciekawe i interesujące oraz jednocześnie wiedza zdobyta na nich musi być przydatna w dalszym życiu. Potrafi nawet bardzo skomplikowane zagadnienia wyjaśnić w sposób zrozumiały dla każdego. Ma świetny kontakt dziećmi. Dr nauk fizycznych. Na co dzień pracuje w Instytucie Fizyki PAN.

Piotr Franecki

Trener i psycholog. Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności społecznych. Jest pomysłodawcą wielu ciekawych gier i zabaw wykorzystywanych podczas kursów i warsztatów. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako pedagog i wychowawca w szkole, a także jako nauczyciel w gimnazjum. W dzieciach ceni kreatywność oraz otwarcie na świat. W wolnym czasie biega i słucha muzyki. Interesuje się też magią karcianą i iluzją, potwierdzając słowa George Sand, iż „mężczyzna jest zawsze dzieckiem”. Absolwent Psychologii Klinicznej i Studium Pedagogicznego w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz studiów podyplomowych z socjoterapii. Na co dzień pracuje jako psycholog w szkole.

Yana Smitska

Trenerka zajęć z języka angielskiego i studentka ostatniego roku psychologii w języku angielskim Warsaw International Studies in Psychology, na Uniwersytecie Warszawskim. Swoją przyszłośc wiąże z zawodem neuropsychologa. Na co dzień pracuje z dziećmi w każdym wieku, pomagając zarówno w bieżącym materiale szkolnym, jak i przygotowując do egzaminów Cambridge. W wolnym czasie uwielbia oglądać filmy, czytać książki i spędzać czas z przyjaciółmi.

Anna Kaczmarczyk

Trenerka i psycholog. Prowadzi warsztaty z umiejętności miękkich i kursy przygotowujące do testu predyspozycji. Wykorzystuje swoje innowacyjne pomoce dydaktyczne, jest fanką wszelkiego rodzaju gier, tych planszowych, z kostkami, kartami, jak i komputerowych. Uważa, że gry dają możliwość rozwoju na wielu poziomach, są ciekawą formą pracy dla osób w każdym wieku. Zwiększają dynamikę zajęć, tym samym podnosząc poziom energii uczestników zajęć. Absolwentka psychologii klinicznej dziecka i wychowawczej, Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach i Szkoły trenerów komunikacji opartej na empatii (NVC).

Magdalena Szczypińska

Nauczycielka mianowana języka polskiego. Trenerka zajęć z testu predyspozycji językowych, języka polskiego w ramach przygotowania do egzaminu ósmoklasisty, oraz warsztatów rozwojowych. W pracy dydaktycznej najbardziej ceni współdziałanie, współodpowiedzialność za proces, przekazywanie inicjatywy uczniowi. Największym wyróżnieniem jest dla niej funkcja opiekuna samorządu uczniowskiego, którą z wyboru uczniów pełni od 4 lat. Angażuje się w akcje związane z prawami człowieka, tolerancją, wielokulturowością, edukacją globalną. Koordynuje międzynarodowe wymiany młodzieżowe. Ma doświadczenie w prowadzeniu kółka teatralnego, szkolnej gazetki, nauczaniu języka polskiego obcokrajowców. Uczniowie mówią o niej, że zaraża uśmiechem i pozytywną energią. Praktykuje ocenianie kształtujące i metody aktywizujące. Stale poszukuje nowych rozwiązań do wykorzystania na swoich zajęciach. Dba o ruch, śmiech, zabawę.

Katarzyna Łuka

Certyfikowana trenerka kompetencji społecznych VCC, dyplomowany coach. Prowadzi warsztaty dla młodzieży i dorosłych w zakresie kompetencji społecznych oraz efektywnego uczenia. Prowadzi indywidualną praktykę w zakresie coachingu rodzicielskiego i kariery. W swojej pracy kieruje się ideologią Porozumienia Bez Przemocy NVC oraz inspiruje się podejściem do rodzicielstwa filozofią Jaspers Juula. Wspiera rodziców w budowania świadomej, autentycznej, życzliwej i pełnej akceptacji relacji z dzieckiem. Posiada udokumentowanych ponad 500 godzin szkoleniowych oraz 200h pracy coachingowej. Wszystkie warsztaty i szkolenia opiera na cyklu Kolba – nauki przez doświadczanie, wspomagając je narzędziami coachingowymi.

Małgorzata Karczmarczyk-Godlewska

Trenerka zajęć z języka polskiego. Prowadzi kursy przygotowujące do testu gimnazjalnego. Nauczanie to jej pasja, którą z czasem przekształciła w pracę zawodową. Obecnie studentka filologii polskiej. Pracuje w szkole międzynarodowej, jako lektor języka polskiego, udziela również lekcji prywatnych – głównie licealistom i gimnazjalistom. Cechuje się indywidualnym podejściem, cierpliwością i wyrozumiałością. Posiada doświadczenie w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pracę zawodową łączy z pełnieniem funkcji kuratora społecznego. Ceni sobie kontakt z ludźmi i wierzy, że każda zmiana zaczyna się od rozmowy. Prywatnie mama córki w wieku przedszkolnym, od której uczy się ciekawości i z którą od nowa poznaje świat.

Małgorzata Michno

Trenerka zajęć z języka polskiego. Od 14 lat pracuje w szkole. Prowadzi zajęcia z dziećmi w wieku 10-15 lat. Jest nauczycielką pełną pasji, która świat literatury i języka polskiego pokazuje, sięgając po niekonwencjonalne metody. Lubi swoją pracę, bo każdy dzień przynosi coś zaskakującego. Dba o to, aby uczniowie nauczyli się wszystkiego, co jest niezbędne nie tylko na egzaminie, ale i w czasie dalszej nauki. Pełna energii i zaangażowana w różne projekty aktywizujące młodych ludzi do działania. Pasjonuje ją film, teatr i podróże. Absolwentka filologii polskiej i dziennikarstwa.

Katarzyna Matys

Trenerka zajęć z matematyki. Pracuje z dziećmi ze szkoły podstawowej i gimnazjum. Prowadzi zajęcia korepetycyjne, konkursowe, a także przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego. Uważa, że w matematyce najważniejsza jest umiejętność logicznego myślenia i łączenia faktów. Na zajęciach stawia na indywidualne podejście do każdego ucznia. Studentka inżynierii biomedycznej na Wydziale Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, sekretarz Koła Naukowego Aparatury Biomedycznej i członek Studenckiego Koła Naukowego Biomechaniki i Inżynierii Biomedycznej „Biomech”.

Anna Opalińska

Trenerka zajęć z języka polskiego , testu predyspozycji językowych i studentka filologii polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W swoich studiach najbardziej lubi zagadnienia językoznawcze, takie jak historia czy kultura języka polskiego, ale literatura (szczególnie twórczość Gombrowicza) też zajmuje ważne miejsce w jej sercu. W wolnych chwilach często sięga po kryminały lub filmy psychologiczne. Od kilku lat prowadzi indywidualne i grupowe zajęcia dla dzieci i młodzieży, pomagające zrozumieć wszystkie zawiłości polszczyzny. W nauczaniu ważne jest dla niej, aby zrozumieć ucznia i być przez niego zrozumianym. Jej celem jest mówić łatwo o rzeczach zwykle niełatwych, dlatego na jej lekcjach można liczyć na sporą dawkę humoru i dobry nastrój.

Marta Młynarczyk

Trenerka zajęć z matematyki. Na co dzień pracuje z dziećmi ze szkoły podstawowej oraz przygotowuje gimnazjalistów i maturzystów do egzaminów państwowych. W Pracowni prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ośmioklasisty. Uważa, że matematyka nie jest trudna, a do rozwiązania zadań potrzebna jest jedynie umiejętność logicznego myślenia i łączenia faktów. W swojej pracy kieruje się cierpliwością i indywidualnym podejściem do ucznia.

Rafał Pawełek

Trener zajęć z matematyki. Student matematyki na wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Pasję matematyką odkrył już w szkole podstawowej, pierwszych korepetycji udzielał już jako gimnazjalista. Posiada liczne sukcesy w konkursach matematycznych, m.in. 5 wyników bardzo dobrych w „Kangurze” matematycznym, dwukrotny tytuł finalisty olimpiady gimnazjalnej z matematyki oraz uczestnictwo w finale w Powszechnym Internetowym Konkursie dla Uczniów Szkół Średnich z Matematyki Politechniki Warszawskiej. Uważa, że aby zaciekawić matematyką, kluczowe jest pokazywanie jej praktycznego/codziennego zastosowania. W wolnym czasie uwielbia grać w gry planszowe, karciane oraz strategiczne, bo właśnie w nich matematyczne podejście pomaga przechylać szalę zwycięstwa na naszą stronę.

Elżbieta Ostaficzuk

Absolwentka Wydziału Matematyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. W Pracowni tworzy zadania dla dzieci uzdolnionych matematycznie. Od wielu lat nauczycielka matematyki, doradca metodyczny, mazowiecki konsultant ds. edukacji matematycznej. Współautorka projektu diagnostycznego “W połowie drogi…”, autorka wielu publikacji matematycznych i diagnostycznych. W 2013 r. uhonorowana Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

Anna Stachowicz

Trenerka zajęć z języka polskiego. W Pracowni podjęła się prowadzenia kursów przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, obecnie kontynuuje studia na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Szczególnie interesują ją zagadnienia związane z warsztatem pracy nauczyciela. Komunikat i kontakt, to dla niej najważniejsze cechy języka, dlatego jej zajęcia są nastawione zarówno na staranne przekazanie wiedzy, jak i otwarte na komunikację pomiędzy uczestnikami. Ceni sobie kontakt z ludźmi, jest istotą społeczną i nie potrafiłaby mieszkać na bezludnej wyspie. Prywatnie mama dwójki dzieci w wieku szkolnym, które są dla niej nieustannym źródłem inspiracji.

Daria Seroczyńska

Lektorka zajęć z języka angielskiego. Od 10 lat pracuje z dziećmi – głównie w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wspiera również innych lektorów pracujących z dziećmi szkoląc ich, nadzorując ich pracę i tworząc pomysły na zajęcia. Zarówno dzieci jak i nauczyciele uwielbiają jej entuzjazm i zaangażowanie. Ona sama najwięcej energii czerpie z pracy z dziećmi. Absolwentka filologii angielskiej na UW i psychopedagogiki kreatywności na APS. W godzinach porannych pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu językowym.

Anna Szuster-Chojnacka

Trenerka zajęć z języka polskiego. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim i psychologii w SWPS. Prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego i matury. Uczy „od zawsze”, obecnie pracuje w niepublicznej szkole podstawowej. W pracy ważne jest dla niej indywidualne podejście do ucznia i unikanie utartych schematów. Po pracy nałogowo pochłania książki.

KATARZYNA RUSINEK

Trenerka zajęć z matematyki w ramach przygotowania do egzaminu ośmioklasisty. Obecnie doktorantka w Centrum Astronomicznym im. Mikołaja Kopernika Polskiej Akademii Nauk. Na co dzień prowadzi korepetycje dla uczniów szkoły podstawowej i liceum poszerzając ich wiedzę matematyczną. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego z uczniów, uwzględnieniu ich mocnych i słabych stron oraz wsłuchiwaniu się w ich uwagi, dokładnie wie na które aspekty nauczania należy zwrócić szczególną uwagę aby obustronna współpraca skutkowała dogłębnym i długotrwałym zrozumieniem omawianego materiału mającym odzwierciedlenie nie tylko w postaci wyższych wyników w szkole i na egzaminach, ale też zadowolenia ze wspólnych zajęć. W wolnym czasie, tym między pracą, krótszymi i dłuższymi podróżami a spotkaniami z przyjaciółmi, lubi spacerować ze swoim psem, piec, czytać różnorodną literaturę oraz poszukiwać nowych zainteresowań: joga i język hiszpański.

Przemysław Zieliński

Trener zajęć z historii, w Pracowni prowadzi zajęcia przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego. Absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Z młodzieżą pracuje od ponad 20 lat: najpierw charytatywnie, jako instruktor społeczny w Pałacu Młodzieży, później jako nauczyciel historii i wychowawca w Szkole Podstawowej nr 70 na warszawskim Mokotowie. Uważa, że w nauczaniu historii najważniejsze jest zainteresowanie przedmiotem i pokazanie jego atrakcyjnych stron. Twierdzi, że ważne jest, aby historię postrzegać jako proces, łączyć ze sobą różne wydarzenia, dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe między nimi, gdyż suche uczenie się faktów do niczego nie prowadzi. Hobbistycznie uczy pływać, wspina się, gra na instrumentach perkusyjnych i jest menadżerem muzycznym oraz didżejem w lokalu „Piętro Niżej”. Autor książki „Scena rockowa w PRL. Historia, organizacja, znaczenie.”, pierwszej pracy historycznej poświęconej polskiej muzyce rockowej.

ALEKSANDRA KUSZTYKIEWICZ - FEDUREK

Doktorantka na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka europeistyki oraz prawa finansowego i skarbowości na UW. W wolnych chwilach intensywnie rozwija swoje kompetencje dydaktyczne czego wyrazem jest uzyskanie tytułu Certyfikowanego Trenerka Nauki. Posiada przekrojowe doświadczenie w pracy ze studentami uczelni wyższych jak i uczniami szkół podstawowych oraz liceów. Na co dzień pracuje nad swoja rozprawą doktorską badając meandry unijnej polityki zwalczania nadużyć finansowych. Prywatnie pasjonatka gór i podróżowania. W Pracowni prowadzi kurs przygotowujący do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego

Patryk Wojciechowski

Lektor zajęć z języka angielskiego. W Pracowni prowadzi zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Przygotowuje do egzaminu ósmoklasisty, egzaminów Cambridge i VCC. W swojej pracy łączy zabawę i humor z systematycznością i porządkiem. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie nauczania języków obcych. Obecnie studiuje kolejny kierunek w zakresie tłumaczeń.

AGNIESZKA KOWALIW

Prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty. Nauczyciel dyplomowany z 20 letnim stażem pracy. Egzaminator Mazowieckiej Komisji Egzaminacyjnej. Praca z dziećmi i młodzieżą to jej pasja. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, obecnie pracuje w szkole międzynarodowej. Absolwentka filologii polskiej i historii. Prywatnie mama dwóch studiujących córek, kapitan jachtowy i motorowodny, instruktor karate kyokushinkai w stopniu mistrzowskim.

Michał Sadowski

Trener zajęć z języka polskiego. Na co dzień nauczyciel języka polskiego, informatyki i robotyki w szkole podstawowej oraz liceum, posiada również doświadczenie w pracy w szkole policealnej i ze studentami. Absolwent filologii polskiej, kulturoznawstwa oraz informatyki UŁ, a także słuchacz studiów doktoranckich z zakresu literatury. Oprócz języka polskiego i nauczania, kocha podróże, które realizuje dzięki wymianom studenckim i unijnym oraz prywatnym wyjazdom w czasie wolnym. Do nietypowych zainteresowań zalicza jogę oraz Eurowizję.

Maja Ziółkowska

Trenerka zajęć z chemii, biologii i matematyki. Pracę z dziećmi rozpoczęła jako animatorka, a od lat prowadzi korepetycje i pomaga w zrozumieniu zawiłości pomiędzy wodorotlenkami, a kwasami oraz czym różni się prosta od półprostej. W Pracowni przygotowuje dzieci do konkursów kuratoryjnych oraz do egzaminów państwowych. Wolny czas spędza aktywnie, czyta książki i próbuje nowych rodzajów herbat.

Aleksander Senderowski

Trener zajęć z matematyki, fizyki i chemii. Student Technologii Chemicznej na Wydziale Chemicznym Politechniki Warszawskiej. Zapalony pasjonat szeroko pojętych nauk ścisłych, laureat i finalista wielu konkursów na wszystkich etapach edukacji. Chęć przekazywania wiedzy upodobał w korepetycjach, których udziela już od czasów liceum. Poza nauką jego drugim głównym zajęciem jest Samorząd Studentów – na uczelni spędza większość swojego czasu i zna ją jak własną kieszeń. Jeśli go tam nie ma, to pewnie jest na drugim końcu Polski lub Europy, bo uwielbia też podróże, najbardziej te spontaniczne.

KATARZYNA GOTLIB

Prowadzi szkolenia najczęściej młodzież głównie w zakresie kompetencji fundamentalnych: nawiązywanie i pielęgnowanie relacji, budowania zaufania w grupie, komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie procesem zmiany i dobrze rozumiane przywództwo. Wszystko zanurzone w radosnym nurcie experiental education w oparciu o gry kompetencyjne. Jest ekspertem od myślenia wizualnego. Od lat związana z żeglarstwem (w dużej części szkoleniowo – w tym prowadzeniem kursu na stopień MIŻ) oraz szkoleniem kadry instruktorsko-wychowawczej do pracy z dziećmi.

Sandra Materska

Lektorka zajęć z języka angielskiego. Studentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Warsaw International Studies in Psychology. Kontakt z językami obcymi ma od urodzenia i są one jej wielką pasją. Interesuje się psycholingwistyką i kulturą Skandynawii. Uważa, że nauka języka obcego powinna przede wszystkim sprawiać przyjemność.

Damian Kmita

Trener zajęć z matematyki, student Międzykierunkowych Studiów Ekonomiczno-Matematycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Już od czasu liceum pomagał znajomym oraz młodszym kolegom zrozumieć oraz polubić matematykę. Jest cierpliwy oraz uważa, że dobre wytłumaczenie materiału oraz systematyczność, to klucze do sukcesu. Największą radość podczas nauki sprawia mu moment, w którym uczeń umie rozwiązać całe zadanie i wszystko jest dla niego zrozumiałe. W wolnym czasie nie odmawia znajomym spotkań, ale lubi również popływać lub pograć w tenisa ziemnego. 

Ewa Zaniewicz-Kowalczuk

Trenerka zajęć z matematyki. Nauczycielka z 20-letnim stażem pracy, obecnie pracująca jako nauczyciel matematyki w szkole podstawowej. Absolwentka Wydziału Chemiczno-Matematycznego Akademii Podlaskiej na kierunku matematyka oraz studiów podyplomowych Fizyka z Astronomią  na Uniwersytecie Warszawskim. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach, szkoleniach i warsztatach o różnorodnej tematyce. Jest czynnym egzaminatorem. Przez wiele lat pełniła funkcję egzaminatora egzaminu gimnazjalnego, aktualnie jest certyfikowanym egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty. W swojej pracy stawia na zrozumienie poznawanych  treści oraz pracę zespołową.

Sarah Wehner

Lektorka zajęć języka angielskiego. Studentka czwartego roku psychologii, w języku angielskim, na Uniwersytecie Warszawskim. Swoje życie spędziła w Niemczech. W Pracowni prowadzi zajęcia z dziećmi w każdym wieku w ramach przygotowania do egzaminów Cambridge. W wolnym czasie uprawia sporty, przede wszystkim jazdę konną.

Ewa Czajka

trenerka zajęć z matematyki. Absolwentka ekonomii na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie studiuje w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 5 lat prowadzi indywidualne korepetycje z matematyki dla dzieci i młodzieży, a obecnie także kursy dla grup, przygotowujące do matury z matematyki. Przez 4 lata prowadziła drużynę harcerską. W wolnym czasie organizuje wyjazdy w góry, spływy kajakowe, wyjścia do teatru. Ostatnio jej największą przygodą są wyjazdy do południowej Afryki.

Aneta Wilczek

Trenerka zajęć z języka polskiego. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Filologia polska specjalność logopedia. Od 11 lat pracuje w szkole podstawowej jako nauczyciel języka polskiego. Przygotowuje uczniów do różnych olimpiad i konkursów, w których osiągają sukcesy. Swoją pracę wykonuje z pasją i zaangażowaniem. Uczestniczy w licznych szkoleniach w zakresie nowoczesnych metod nauczania organizowanych przez Szkołę Edukacji i WCIES. Uczy cudzoziemców języka polskiego jako obcego. Jest certyfikowanym egzaminatorem Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej.

Anna Brzezińska

absolwentka filologii angielskiej KUL i posiadaczka prestiżowego dyplomu CELTA. W Pracowni zajmuje się wsparciem metodycznym kursów z języka angielskiego. Doświadczenie zdobywała zarówno w szkołach w Polsce, pracując w dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, jak również za granicą (Wielka Brytania i Hiszpania). Jej pasjami są języki obce oraz neurodydaktyka. W wolnym czasie dużo czyta, uczy się hiszpańskiego, gotuje i pływa.

Justyna Kamińska

Trenerka zajęć z języka angielskiego. Studentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale WISP-Warsaw International Studies in Psychology. Absolwentka dwujęzycznego liceum im.Mikołaja Kopernika w Warszawie oraz aktywna uczestniczka Model United Nations- stymulacji obrad ONZ. Legitymowana instruktorka windsurfingu, co pokazuje, że swoje pasje wiąże z pracą zawodową. Czas wolny poświęca czytaniu książek oraz muzyce.

OPINIE

„Moje obie córki uczestniczyły w rożnych zajęciach w Pracowni Okno na Świat – od zajęć indywidualnych po zajęcia grupowe i kursy przygotowujące do egzaminów. Córki bardzo lubią atmosferę Pracowni. Kursy okazały się bardzo przydatne, o czym świadczą wyniki w nauce i zdane egzaminy do bardzo dobrych szkół. Ja jako rodzic jestem pod wrażeniem elastycznego podejścia do klienta. Nierzadko zgłaszałam się w ostatnim momencie albo miałam nietypowe preferencje przy wyborze terminów zajęć, które zawsze Pracownia spełniała. Polecam.”

Joanna Bieniek, mama Hani

„Nasze dziewczynki pobierają lekcje matematyki i fizyki u pani Tatiany już od paru lat. Bardzo sobie cenią jej wiedzę merytoryczną oraz umiejętność tłumaczenia materiału. Obie uważają, że Pani Tatiana potrafi świetnie wytłumaczyć materiał z fizyki i matematyki. Bardzo doceniają jej cierpliwość , otwartość na pytania oraz gotowość do powtórnego tłumaczenia zagadnienia jeżeli jest to konieczne. Podsumowując Pani Tatiana jest osobą świetnie przygotowaną merytorycznie oraz pedagogicznie a dziewczynki będą kontynuować lekcje z Panią Tatianą w przyszłości.”

Ewa Stec

„Maja uczestniczyła w czerwcowych warsztatach efektywnego uczenia się. Mimo, że był to już okres wakacyjny, bardzo chętnie jeździła na zajęcia. Najciekawsze jej zdaniem były informacje na temat planowania i zarządzania czasem oraz radzenia sobie ze stresem. Zdecydowanie przy nadmiarze nauki, umiejętność skoncentrowania się na odpowiednich rzeczach, przedmiotach jest niezwykle przydatna. 
Mam nadzieję, że wiedza , którą zdobyła pomoże jej w nauce, w kolejnym roku szkolnym, tym bardziej, że będzie to trudny eksperymentalny rok dla ósmoklasistów. :-)”

 

Anna Zeman

„Syn jest zadowolony z warsztatów. Podobała mu się aktywna forma uczestnictwa i wykonywane ćwiczenia. Za szczególnie przydatne uznał techniki robienia notatek na dużych arkuszach papieru i matrycę Eisenhowera – umożliwiający planowanie czynności do wykonania. Podobały mu się poznane mnemotechniki, ćwiczenia na spostrzegawczość i gra „Drakula powstał z grobu” – mająca na celu umiejętność zdobycia potrzebnych informacji. Chętnie też skorzysta z technik efektywnego uczenia się dla poszczególnych przedmiotów, zwłaszcza ze sposobów nauki języka obcego np. zapisywanie trzech zdań z każdym nowym słówkiem. Po warsztatach syn potrafi wymienić pożeracze swojego czasu oraz zaplanować konieczne do wykonania zadania stosując różne kalendarze.”

Beata Patrzykąt-Owczarek

MEDIA O NAS
Wybrane artykuły i audycje na nasz temat.

Agresja nastolatków – jak ją przewidzieć, jak jej zapobiegać, jak ją rozładować

Coraz częściej dorastająca młodzież szykanuje słabszych kolegów, dopuszcza się aktów przemocy, używa wulgarnego języka.

LINK DO MATERIAŁU

 

Czy da się być idealnym rodzicem?

Dzieci nie potrzebują rodziców idealnych, tylko zwyczajnie dobrych.

LINK DO ARTYKUŁU

 

Dzielnica

Rodzica

Dzieci, jeśli chcą, znakomicie zarządzają swoim czasem

Rodzice dzieci i nastolatków często pytają nas, co zrobić, żeby dzieci samodzielnie zabierały się za odrabianie lekcji, sprawnie organizowały swój czas i ustalały kolejność działań. Ale czy dzieci rzeczywiście nie potrafią zarządzać sobą w czasie?

LINK DO ARTYKUŁU

 

Droga do stacji "dorosłość".

5 przystanków, na których zatrzyma się twoje dziecko.

LINK DO ARTYKUŁU

 

Zamknięte szkoły i przedszkola to dla rodziców wyzwanie wychowawcze.

Audycja: Rodzice w czasach pandemii

LINK DO AUDYCJI

 

Jak rozpoznać, że z naszym dzieckiem, zwłaszcza nastolatkiem, dzieje się coś, co powinno nas niepokoić

 Audycja: Rodzice w czasach pandemii

LINK DO AUDYCJI

 

Poranek RDC: pedagog z Warszawy założycielką szkoły w Kenii

Gościem audycji była Marta Hendzel – pedagog, założycielka szkoły średniej w Kenii.

LINK DO AUDYCJI

 

Matematyka i logika w świecie dzieka

Jak pokochać matematykę, za co i czy warto? Gośćmi w audycji ”Mini Eureka” były Marta Hędzel i dr Anastazja Derkaczowa

LINK DO ARTYKUŁU I AUDYCJI

 

 

TV POLSAT - MAMMA MIA! - ODCINEK 118

Marta Hędzel i dr Anastazja Derkaczowa o konkursach matematycznych (OD 34:20)

LINK DO NAGRANIA

 

 

Egzamin ósmoklasisty. Testy próbne poszły słabo. Na uczniów i rodziców padł blady strach

Artykuł Gazety Wyborczej, 15 marca 2019

LINK DO ARTYKUŁU

 

OPOWIEŚCI ZARZĄDZAJĄCYCH

Kwartalnik Teraz Polska , nr 1/2019

LINK DO ARTYKUŁU

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Wywiad w Radiu Chrześcijanin, 3 stycznia 2019

LINK DO AUDYCJI

 

Warszawski Dzień: 07.03.2019

Wywiad na temat przygotowań do egzaminu ósmoklasisty i metod nauki przed egzaminem.

LINK DO OBEJRZENIA MATERIAŁU

(Od 20:33 min)

Agresja nastolatków

Audycja na temat przyczyn agresji u dzieci i młodzieży. Wśród gości Marta Hendzel ( Pracownia z Oknem na Świat® )

LINK DO ARTYKUŁU I AUDYCJI

 

 

Czy naszym dzieciom jest potrzebna edukacja psychologiczna?

Audycja Programu Trzeciego Polskiego Radia, w której wspominano o Pracowni  z Oknem na Świat.

LINK DO AUDYCJI (nagranie do osłuchania przez odtwarzacz po lewej stronie artykułu).

 

Popołudnie RDC: młodzież i radzenie sobie z trudnymi emocjami

Jak wspierać młodzież w radzeniu sobie z trudnymi emocjami? Na to pytanie odpowiada gość „Popołudnia RDC” Marta Hendzel.

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

Poznaj najbardziej przyjazne dzieciom lokale w Warszawie

„W kategorii Rekreacja zwyciężyła Pracownia z Oknem na Świat®. Oferuje zajęcia edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych.”

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

Warszawska pedagog i były student PW założyli w Afryce szkołę średnią

„Na początku 2019 roku placówka rozpoczęła działalność w kenijskiej miejscowości Kiserian, 25 km od Nairobi. W powstanie szkoły zaangażowała się Marta Hendzel .”

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

Rośnie agresja wśród uczniów. Winni rodzice i szkoła

„Agresja wśród dzieci i młodzieży to coraz szybciej rosnący problem społeczny.”

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

Mężczyźni częściej niż kobiety mają problem z agresją. Na terapiach przybywa jednak także pań

„– Uczestnikami zajęć zastępowania agresji wbrew pozorom nie są tylko mężczyźni, panie stanowią ok. 30–40 proc. uczestników – mówi trenerka Marta Hendzel. ”

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

ZAPISY: