Test z angielskiego do LO dwujęzycznego
HARMONOGRAM
INFORMACJE
O EGZAMINIE
Test kompetencji językowych inaczej nazywany jest sprawdzianem kompetencji językowych do klas dwujęzycznych lub sprawdzianem uzdolnień kierunkowych z języka obcego.
Jest to egzamin pisemny sprawdzający znajomość wybranego języka obcego. W przypadku języka angielskiego, poziom egzaminu odpowiada europejskiemu B1.
Kurs przygotowujący do sprawdzianu uzdolnień kierunkowych organizujemy w trybie intensywnym w kwietniu i maju. Przygotowujemy uczniów wyłącznie z języka angielskiego a kursy odbywają się na zasadzie grupowej stacjonarnie i online lub indywidualnie online.
PROGRAM
Nasz kurs stworzony jest na podstawie zadań z egzaminów z ostatnich kilku lat. Wyselekcjonowaliśmy typy zadań, które się na nim pojawiają i uporządkowaliśmy niezbędną wiedzę w przystępny sposób.
Zakres materiału na kursie został opracowany w oparciu o wymagania egzaminacyjne do egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym (poziom B1 Europejskiego Schemat Opisu Kształcenia Językowego) oraz testy kompetencji językowych z lat poprzednich.
Zakres struktur gramatycznych obowiązujących na teście kompetencji językowych:
- Zdania twierdzące, przeczące i pytające w czasach:
- Simple Present,
- Present Continuous (Progressive),
- Present Perfect,
- Present Perfect Continuous (Progressive),
- Simple Past,
- Past Continuous (Progressive),
- Simple Future,
- Past Perfect,
- Future Continuous (Progressive).
- Zdania w stronie biernej w wyżej wymienionych czasach.
- Zdania w trybie rozkazującym.
- Twierdzenia i pytania w mowie zależnej.
- Rozkazy/polecenia w mowie zależnej.
- Zdania z podmiotem there (?there are..?, ?there will be?) oraz it (?It is hard to say.?).
- Pytania typu Question Tag.
- Okresy warunkowe typu 0, I i II.
- Podstawowe konstrukcje z bezokolicznikiem i rzeczownikiem odsłownym (gerund):
- a) czasownik + bezokolicznik lub gerund (np. ?go to do?, ?used to do?, ?enjoy doing?),
- b) czasownik + dopełnienie + bezokolicznik (np. ?tell sb. to do?, ?order sb. to do?),
- c) przymiotnik + bezokolicznik (np. ?ready to do?, ?too old to do?),
- d) wyrażenie ?be going to?.
- Czasowniki posiłkowe i modalne (be, have, do, may, might, must, can, could, will, would, shall, should, ought to).
- Czasowniki regularne i nieregularne.
- Imiesłów czynny i bierny.
- Najczęściej używane czasowniki typu Phrasal Verb
- Rzeczowniki ? regularna i nieregularna liczba mnoga, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, forma dzierżawcza (of, Saxon Genitive),
- Przedimki ? podstawowe użycie.
- Przymiotniki ? stopniowanie regularne i nieregularne, użycie przymiotników z so i such (np. ?She?s so bright.?, ?She?s such a bright girl.?), przymiotniki dzierżawcze (my, your etc.).
- Przysłówki ? stopniowanie regularne i nieregularne, użycie too i enough.
- Zaimki ? osobowe (I, you etc.), wskazujące (this, that etc.), dzierżawcze (mine, yours etc.), względne (who, which etc.), zwrotne (myself, themselves etc.), wzajemne (each other), nieokreślone (some, any, every, no + złożenia), określniki: much, many, few, a few, little, a little, each, both, all, none, neither, either, other, another, the other, others.
- Liczebniki ? główne i porządkowe.
- Przyimki i wyrażenia przyimkowe do wyrażania czasu, miejsca, sposobu etc. oraz najczęstsze połączenia z czasownikami i przymiotnikami (np. ?listen to?, ?be afraid of?).
- Spójniki ? and, but, unless, that, until, while, after, before, because, so, although etc.
JAK PRACUJEMY?
Nasze kursy odbywają się w formie warsztatowej. Oznacza to, że odchodzimy od formy zajęć stosowanej w szkole i stawiamy przede wszystkim na stworzenie przyjaznej atmosfery w grupie i współpracę między uczestnikami oraz prowadzącym.
Poza przekazaniem niezbędnej wiedzy staramy się również zainteresować tematem i pokazać, że nauka nie musi być nudna. Nasze zajęcia przeplatane są ćwiczeniami aktywizującymi, które ułatwiają koncentrację.
O EGZAMINIE
Test kompetencji językowych inaczej nazywany jest sprawdzianem kompetencji językowych do klas dwujęzycznych lub sprawdzianem uzdolnień kierunkowych z języka obcego.
Wynik z tego egzaminu decyduje częściowo o przyjęciu kandydata do klasy dwujęzycznej w szkole średniej. Jest to egzamin pisemny sprawdzający znajomość wybranego języka obcego. W przypadku języka angielskiego, poziom egzaminu odpowiada europejskiemu B1, czyli poziomowi podstawowej matury z tego języka. Egzamin trwa 120 minut i można z niego uzyskać maksymalnie 95 punktów.
Kurs do liceum dwujęzycznego z klasami z językiem angielskim organizujemy w kwietniu i maju.
Pracujemy grupowo stacjonarnie i online lub indywidualnie online.
PROGRAM
Nasz kurs stworzony jest na podstawie zadań z egzaminów z ostatnich kilku lat. Wyselekcjonowaliśmy typy zadań, które się na nim pojawiają i uporządkowaliśmy niezbędną wiedzę w przystępny sposób.
Zakres materiału na kursie został opracowany w oparciu o wymagania egzaminacyjne do egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym (poziom B1 Europejskiego Schemat Opisu Kształcenia Językowego) oraz testy kompetencji językowych z lat poprzednich.
Zakres struktur gramatycznych obowiązujących na teście kompetencji językowych:
- Zdania twierdzące, przeczące i pytające w czasach:
- Simple Present, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous, Simple Past,
- Past Continuous, Simple Future, Past Perfect, Future Continuous.
- Zdania w stronie biernej w wyżej wymienionych czasach.
- Zdania w trybie rozkazującym.
- Twierdzenia i pytania w mowie zależnej.
- Rozkazy/polecenia w mowie zależnej.
- Zdania z podmiotem there.
- Pytania typu Question Tag.
- Okresy warunkowe typu 0, I i II.
- Podstawowe konstrukcje z bezokolicznikiem i rzeczownikiem odsłownym (gerund):
- a) czasownik + bezokolicznik lub gerund,
- b) czasownik + dopełnienie + bezokolicznik,
- c) przymiotnik + bezokolicznik,
- d) wyrażenie ?be going to?.
- Czasowniki posiłkowe i modalne.
- Czasowniki regularne i nieregularne.
- Imiesłów czynny i bierny.
- Najczęściej używane czasowniki typu Phrasal Verb.
- Rzeczowniki ? regularna i nieregularna liczba mnoga, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, forma dzierżawcza.
- Przedimki ? podstawowe użycie.
- Przymiotniki ? stopniowanie regularne i nieregularne, użycie przymiotników z so i such, przymiotniki dzierżawcze.
- Przysłówki ? stopniowanie regularne i nieregularne, użycie too i enough.
- Zaimki ? osobowe, wskazujące, dzierżawcze, względne, zwrotne, wzajemne, nieokreślone, określniki.
- Liczebniki ? główne i porządkowe.
- Przyimki i wyrażenia przyimkowe do wyrażania czasu, miejsca, sposobu etc. oraz najczęstsze połączenia z czasownikami i przymiotnikami (np. ?listen to?, ?be afraid of?).
- Spójniki.
JAK PRACUJEMY?
Nasze kursy odbywają się w formie warsztatowej. Oznacza to, że odchodzimy od formy zajęć stosowanej w szkole i stawiamy przede wszystkim na stworzenie przyjaznej atmosfery w grupie i współpracę między uczestnikami oraz prowadzącym.
ZAPISY: