Test z angielskiego do LO dwujęzycznego

HARMONOGRAM

INFORMACJE

O EGZAMINIE

Test kompetencji językowych inaczej nazywany jest sprawdzianem kompetencji językowych do klas dwujęzycznych lub sprawdzianem uzdolnień kierunkowych z języka obcego.
Wynik z tego egzaminu decyduje częściowo o przyjęciu kandydata do klasy dwujęzycznej w szkole średniej. Jest to egzamin pisemny sprawdzający znajomość wybranego języka obcego. W przypadku języka angielskiego, poziom egzaminu odpowiada europejskiemu B1, czyli poziomowi podstawowej matury z tego języka. Egzamin trwa 120 minut i można z niego uzyskać maksymalnie 95 punktów.

Kurs do liceum dwujęzycznego z klasami z językiem angielskim organizujemy w kwietniu i maju.

Pracujemy grupowo stacjonarnie i online lub indywidualnie online.

 

PROGRAM

Nasz kurs stworzony jest na podstawie zadań z egzaminów z ostatnich kilku lat. Wyselekcjonowaliśmy typy zadań, które się na nim pojawiają i uporządkowaliśmy niezbędną wiedzę w przystępny sposób. 

Zakres materiału na kursie został opracowany w oparciu o wymagania egzaminacyjne do egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym (poziom B1 Europejskiego Schemat Opisu Kształcenia Językowego) oraz testy kompetencji językowych z lat poprzednich.

Zakres struktur gramatycznych obowiązujących na teście kompetencji językowych:

 

  1. Zdania twierdzące, przeczące i pytające w czasach:
  • Simple Present, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous, Simple Past,
  • Past Continuous, Simple Future, Past Perfect, Future Continuous.
  1. Zdania w stronie biernej w wyżej wymienionych czasach.
  2. Zdania w trybie rozkazującym.
  3. Twierdzenia i pytania w mowie zależnej.
  4. Rozkazy/polecenia w mowie zależnej.
  5. Zdania z podmiotem there.
  6. Pytania typu Question Tag.
  7. Okresy warunkowe typu 0, I i II.
  8. Podstawowe konstrukcje z bezokolicznikiem i rzeczownikiem odsłownym (gerund):
  9. a) czasownik + bezokolicznik lub gerund,
  10. b) czasownik + dopełnienie + bezokolicznik,
  11. c) przymiotnik + bezokolicznik,
  12. d) wyrażenie “be going to”.
  13. Czasowniki posiłkowe i modalne.
  14. Czasowniki regularne i nieregularne.
  15. Imiesłów czynny i bierny.
  16. Najczęściej używane czasowniki typu Phrasal Verb.
  17. Rzeczowniki – regularna i nieregularna liczba mnoga, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, forma dzierżawcza.
  18. Przedimki – podstawowe użycie.
  19. Przymiotniki – stopniowanie regularne i nieregularne, użycie przymiotników z so i such, przymiotniki dzierżawcze.
  20. Przysłówki – stopniowanie regularne i nieregularne, użycie too i enough.
  21. Zaimki – osobowe, wskazujące, dzierżawcze, względne, zwrotne, wzajemne, nieokreślone, określniki.
  22. Liczebniki – główne i porządkowe.
  23. Przyimki i wyrażenia przyimkowe do wyrażania czasu, miejsca, sposobu etc. oraz najczęstsze połączenia z czasownikami i przymiotnikami (np. “listen to”, “be afraid of”).
  24. Spójniki.

 

JAK PRACUJEMY?

Nasze kursy odbywają się w formie warsztatowej. Oznacza to, że odchodzimy od formy zajęć stosowanej w szkole i stawiamy przede wszystkim na stworzenie przyjaznej atmosfery w grupie i współpracę między uczestnikami oraz prowadzącym.

ZAPISY: