O nas

Krótko o tym, kim jesteśmy, w co wierzymy i jaka jest nasza misja.

KIM JESTEŚMY?

Jesteśmy zespołem lektorów, nauczycieli i trenerów. Od lat pomagamy dzieciom, młodzieży i dorosłym odnosić sukcesy edukacyjne. Wspólnie rozwijamy się, realizujemy cele i spełniamy marzenia.

Nasze wartości to: partnerstwo, rozwój i jakość.

 

W CO WIERZYMY?

Podstawą naszego działania jest przekonanie mówiące, że możemy działać efektywnie, wykorzystując swój naturalny potencjał, talenty i pasje. Wiemy, że sposób myślenia determinuje to czy, jak i w jakim tempie osiągamy sukcesy. Stąd wspólnym mianownikiem wszystkich naszych zajęć jest zmiana postrzegania swoich możliwości. Cały proces wspierania w zmianie wyznaczany jest przez cztery etapy, którymi się kierujemy prowadząc zajęcia.

 

 

CZYM SIĘ KIERUJEMY?

Zobacz siebie

Zobaczyć siebie, to ujrzeć siebie po zmianie, w nowym wydaniu. Dopiero kiedy będziemy mieli wyraźny obraz swojej osoby i będziemy wiedzieli, czego chcemy, będziemy mogli wyznaczyć cele.

Uwierz w siebie

By uwierzyć w siebie, konieczne jest ujrzenie siebie tu i teraz, określenie miejsca, w którym jesteśmy, określenie wszystkich naszych zasobów, ale przede wszystkim docenienie swoich atutów i talentów.

Oderwij się

Oderwać się, to znaczy rozpocząć działanie. To rozwijanie potrzebnych umiejętności i poszerzanie zasobów, dzięki którym osiągniemy nasz cel.

Złap równowagę

Złapanie równowagi jest niezbędne do tego, by efekty naszych działań były trwałe. Złapanie równowagi jest możliwe dzięki wykorzystaniu nowych umiejętności w praktyce i radości z sukcesu.

PROJEKTY EDUKACYJNE

Angażujemy się w wiele projektów edukacyjnych podejmując współpracę ze szkołami, placówkami edukacyjnymi, instytucjami publicznymi oraz prywatnymi firmami.

Nasze działania kierujemy zarówno do dzieci i młodzieży jak i osób dorosłych. Wszystkie projekty mają na celu rozwój kompetencji interpersonalnych oraz poszerzenie możliwości zawodowych.

 

NASZA KADRA

Marta Hendzel

Marta Hendzel

Pomysłodawca i twórca Pracowni z Oknem na Świat. Trener, pedagog, mentor.

Prowadzi warsztaty rozwojowe w obszarze umiejętności psychospołecznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W ramach wszystkich prowadzonych zajęć, pomaga wejść w dorosły świat z poczuciem pewności siebie i wiary w swoje możliwości. Wierzy, że wsparcie w rozwoju od najmłodszych lat pomaga w osiąganiu dalszych sukcesów. Szkoli również nauczycieli z tego, jak zarządzić grupą i efektywnie się komunikować. Swoje doświadczenie zdobyła pracując już na studiach jako lektor języka angielskiego z dziećmi, następnie szkoląc innych nauczycieli. Przez ostatnie lata, jako dyrektor metodyczny, wspierała pracowników kreując i wdrażając nowatorskie rozwiązania edukacyjne. Absolwentka pedagogiki i metodyki oraz studiów podyplomowych z psychologii społecznej (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej) oraz wielu kursów rozwojowych. Jest certyfikowanym trenerem komunikacji opartej na empatii (NVC).

Beata Strożek

Beata Strożek

Kierownik ds administracyjno-biurowych Pracowni.

Absolwentka Psychologii Ekonomicznej Akademii Leona Koźmińskiego z zakresu psychologii ekonomicznej. Przez wiele lat związana z warszawskim samorządem poprzez pracę w dzielnicowym ośrodku sportu i rekreacji, na stanowisku menadżera sportu. Energiczna i zawsze pomocna, chętnie podejmująca nowe wyzwania. Ogromnie zaangażowana i oddana swojej pracy. Ceniona za doskonałą organizację i wiedzę merytoryczną, którą chętnie się dzieli. Prywatnie interesuje się florystyką, w domowym zaciszu hoduje różne odmiany kwiatów doniczkowych. Pasją którą ostatnio odkrywa jest ikebana, w której stawia swoje pierwsze kroki i dokonuje pierwszych precyzyjnych cięć. Wolny czas spędza również podróżując, zawsze w samodzielnie zorganizowanych wyprawach, by lepiej poznawać siebie i odwiedzane okolice.

Amelia Babula

Amelia Babula

Trenerka i psycholog, koordynatorka projektów edukacyjnych.

Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży i dorosłych m. in. z efektywności osobistej, pewności siebie i z tego, jak radzić sobie ze stresem i brakiem koncentracji. Uwielbia warsztatową formę pracy, dzięki której uczestnicy łatwiej otwierają się w grupie i korzystają z wiedzy oraz umiejętności innych. Uważa, że jej największą umiejętnością jest umiejętność słuchania. Absolwentka psychologii i coachingu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Jest certyfikowanym trenerem treningu zastępowania agresji ART.

Dr Anastasiya Derkachova

Dr Anastasiya Derkachova

Trenerka zajęć z matematyki i fizyki.

Przygotowuje do konkursów i olimpiad. Nadzoruje i prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego i matury. Pisze materiały dla trenerów i uczestników, a także testy wykorzystywane podczas kursów. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkole i studentami na uczelni. Uważa, że każde dziecko jest zdolne, wystarczy tylko dobrać właściwy klucz i nauczyć je języka matematycznego. Stara się uczyć w taki sposób, aby dziecko miało satysfakcję z tego, co osiągnęło. Zadania zawsze dopasowuje do poziomu dzieci, wykraczając jednocześnie lekko poza poziom, aby z jednej strony dzieci miały poczucie bezpieczeństwa, a z drugiej poczucie sukcesu z powodu przekraczania swoich możliwości. Dr nauk fizycznych. Na co dzień pracuje w Instytucie Fizyki PAN.

Monika Żygadło

Monika Żygadło

Trenerka, pedagog i andragog.

W Pracowni koordynuje roczne kursy z matematyki, języka angielskiego i polskiego. Prowadzi również kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych oraz warsztaty w obszarze rozwoju umiejętności miękkich m.in. z efektywnego uczenia się, integruje klasy i uczy współpracy w grupie. Zajmuje się również edukacją antydyskryminacyjną. Pracuje zarówno z dziećmi, młodzieżą jak i dorosłymi. Jej energia i uśmiech to niezbędny element profesjonalizmu, jaki gwarantuje w pracy. Przez lata zajmowała się organizacją Festiwalu Nauki w Warszawie. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika ogólna (specjalność: andragogika) i członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwo Psychologicznego. Absolwentka studiów podyplomowych edukacji seksualnej na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego.

KINGA SAMSEL

KINGA SAMSEL

Trenerka zajęć z języka polskiego.

Prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty i do egzaminu gimnazjalnego. Tworzy materiały dydaktyczne, z których korzystają inni nauczyciele i uczestnicy kursów przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty i gimnazjalnego. Praca w zawodzie nauczyciela to jej prawdziwa pasja i spełnienie marzeń jeszcze z czasów dzieciństwa. Prywatnie bardzo dużo czyta, w szczególności kryminały medyczne. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w szkole podstawowej i gimnazjum integracyjnym, obecnie pracuje w gimnazjum. Dzięki doświadczeniu wie, jak postępować z dziećmi z deficytami i trudnościami. Absolwentka politologii i filologii polskiej.

Karolina Matyjaszczyk

Studentka trzeciego roku Transportu ze specjalnością Logistyka i Technologia Transportu Kolejowego na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej. Wieloletnia działaczka w strukturach Samorządu Studentów Politechniki Warszawskiej. W Pracowni zajmuje się szeroko pojętym wsparciem administracyjnym. Prywatnie miłośniczka jeździectwa, programowania, muzyki, śpiewu, gotowania oraz rysunku. Czas wolny spędza na rozwijaniu zainteresowań – przeważnie w stajni lub studiu nagraniowym.

Agnieszka Baran

Trenerka zajęć z języka polskiego. Pracuje głównie z dziećmi ze szkoły podstawowej i gimnazjalnej. Prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty i gimnazjalnego. Absolwentka filologii polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W nauczaniu ceni rozmowę, która pozwala poznać ucznia, zrozumieć jego potrzeby i dążenia, a także rozwinąć umiejętności komunikacyjne. Naukowo zajmuje się badaniem dokumentów osiemnastowiecznych, w szczególności tych związanych z funkcjonowaniem Szkoły Rycerskiej.

Jagoda Patkowska

Studentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Logistyka Mediów. W Pracowni zajmuje się wsparciem administracyjnym biura.  Jest osobą optymistyczną, potrafiącą znaleźć wyjście nawet z najtrudniejszych sytuacji. W wolnym czasie, pomiędzy pracą a studiami, pomaga w prowadzeniu rodzinnej kwiaciarni, co daje jej ogromną satysfakcję. Uwielbia spędzać czas z przyjaciółmi, zaciszne wieczory z bliskimi oraz podróże i dobre książki. Lubi także aktywnie spędzać czas wolny, spacerując lub jeżdżąc na rowerze.

Maria Autowicz

Trenerka zajęć z biologii, chemii i matematyki. Jest absolwentką Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na kierunku biologia. Pracuje z dziećmi ze szkoły podstawowej i gimnazjum, a także z młodzieżą w wieku licealnym. Prowadzi zajęcia korepetycyjne, a także kursy mające na celu przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego. Uważa, że w nauce najważniejsza jest umiejętność łączenia faktów, a także systematyczna nauka ucznia. Podczas zajęć stawia na rozwój umiejętności logicznego myślenia, bardzo ważnej podczas obcowania z naukami ścisłymi. Doskonale rozumie potrzeby uczniów oraz umiejętnie nawiązuje z nimi przyjazne relacje. Pasjonuję się sztuką stand-upu oraz zgłębianiem wiedzy z zakresu zdrowego trybu życia.

Kateryna Derkachova

 

Trenerka zajęć z matematyki. Studentka Politechniki Warszawskiej na kierunku Lotnictwo i kosmonautyka. Interesuje się kulturą irlandzką oraz orientalną. Wraz z zespołem tańca Damhsa Alainn występuje na festiwalach celtyckich, a wolnym czasie śpiewa. Interesuje się wszelkimi zjawiskami fizycznymi i funkcjonowaniem ludzkiego mózgu.

Joanna Barej

Trenerka testu predyspozycji językowych oraz języka polskiego w ramach przygotowania do egzaminu gimnazjalnego i ósmoklasisty. Absolwentka filologii polskiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, animator społeczno-kulturowy. Z zamiłowania muzyk i krawcowa uwielbiająca gry planszowe. W pracy z dziećmi i młodzieżą lubi zabawy plastyczne i rozwijające kreatywność. Wierzy, że każdy może posiąść dowolną umiejętność, jeśli tylko chce i jest gotowy nad nią popracować.

Weronika Chodukiewicz

Trenerka zajęć matematyki. Pracę z dziećmi rozpoczęła jako wolontariuszka w świetlicy środowiskowej, gdzie pomagała w nauce matematyki. Nauczanie sprawia jej dużą przyjemność i daje mnóstwo satysfakcji. Studentka matematyki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. W wolnym czasie czyta polskie kryminały i spędza czas z bliskimi.

Magdalena Ciołek

Trenerka zajęć z matematyki. Prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty. Absolwentka Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku matematyka o specjalności matematyka finansowa i aktuarialna oraz studiów podyplomowych kwalifikacji pedagogicznych. Doświadczenie zdobyła pracując w szkole podstawowej i liceum. W swojej pracy stawia na poznanie indywidualnych potrzeb każdego ucznia. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w kursach, szkoleniach i warsztatach.

Magdalena Deptuła

Trenerka zajęć z matematyki i chemii. Studentka matematyki na wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Angażuje się w organizację takich wydarzeń jak Dzień Popularyzacji Matematyki i Festiwal Nauki Małego Człowieka w ramach Festiwalu Nauki w Warszawie. Matematyka od zawsze była jej konikiem, a uczyć zaczęła już w podstawówce, tłumacząc kolegom z klasy trudniejsze zagadnienia. Uwielbia dogłębnie analizować zadania i wykładać sposób ich rozwiązywania krok po kroku, eliminując ewentualne wątpliwości ucznia. Uważa, że nie ma głupich pytań, a ich zadawanie świadczy o głodzie wiedzy, co bardzo ceni. Obok matematyki jej drugą pasją jest muzyka. Śpiewa w Chórze Akademickim Politechniki Warszawskiej, a obie jej pasje łączy wydziałowe Koło Teatralne Matematyki TeMat.

Dr Gennadiy Derkachov

Trener zajęć z informatyki i programowania. Prowadzi zajęcia przygotowujące do konkursu MiniLogia. Uczy języka programowania Python. Uważa że zajęcia z programowania mają być ciekawe i interesujące oraz jednocześnie wiedza zdobyta na nich musi być przydatna w dalszym życiu. Potrafi nawet bardzo skomplikowane zagadnienia wyjaśnić w sposób zrozumiały dla każdego. Ma świetny kontakt dziećmi. Dr nauk fizycznych. Na co dzień pracuje w Instytucie Fizyki PAN.

Ewa Dzikowska

Trenerka kursów przygotowujących do testu predyspozycji językowych i warsztatów z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży. Swoją przygodę z ludźmi zaczęła w trakcie studiów, pracując jako nauczyciel w przedszkolu. Po skończeniu studiów pracowała jako lektor języka angielskiego z dziećmi. Ważne jest dla niej poznanie każdego dziecka, tego, co jest dla niego ważne i co mu może pomóc się szybciej uczyć, a także rozwijać. Gra na gitarze, należy do grupy teatralnej. Absolwentka pedagogiki specjalnej. Na co dzień pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w szkole podstawowej.

Yana Smitska

Trenerka zajęć z języka angielskiego i studentka ostatniego roku psychologii w języku angielskim Warsaw International Studies in Psychology, na Uniwersytecie Warszawskim. Swoją przyszłośc wiąże z zawodem neuropsychologa. Na co dzień pracuje z dziećmi w każdym wieku, pomagając zarówno w bieżącym materiale szkolnym, jak i przygotowując do egzaminów Cambridge. W wolnym czasie uwielbia oglądać filmy, czytać książki i spędzać czas z przyjaciółmi.

Piotr Franecki

Trener i psycholog. Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych i warsztaty z umiejętności społecznych. Jest pomysłodawcą wielu ciekawych gier i zabaw wykorzystywanych podczas kursów i warsztatów. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując jako pedagog i wychowawca w szkole, a także jako nauczyciel w gimnazjum. W dzieciach ceni kreatywność oraz otwarcie na świat. W wolnym czasie biega i słucha muzyki. Interesuje się też magią karcianą i iluzją, potwierdzając słowa George Sand, iż „mężczyzna jest zawsze dzieckiem”. Absolwent Psychologii Klinicznej i Studium Pedagogicznego w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz studiów podyplomowych z socjoterapii. Na co dzień pracuje jako psycholog w szkole.

Magdalena Szczypińska

Nauczycielka mianowana języka polskiego. W pracy dydaktycznej najbardziej ceni współdziałanie, współodpowiedzialność za proces, przekazywanie inicjatywy uczniowi. Największym wyróżnieniem jest dla niej funkcja opiekuna samorządu uczniowskiego, którą z wyboru uczniów pełni od 4 lat. Angażuje się w akcje związane z prawami człowieka, tolerancją, wielokulturowością, edukacją globalną. Koordynuje międzynarodowe wymiany młodzieżowe. Ma doświadczenie w prowadzeniu kółka teatralnego, szkolnej gazetki, nauczaniu języka polskiego obcokrajowców. Uczniowie mówią o niej, że zaraża uśmiechem i pozytywną energią. Praktykuje ocenianie kształtujące i metody aktywizujące. Stale poszukuje nowych rozwiązań do wykorzystania na swoich zajęciach. Dba o ruch, śmiech, zabawę.

Paulina Jeżewska

Trenerka i pedagog. Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi kursy przygotowujące do testu predyspozycji językowych oraz warsztaty z umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży. Zajęcia z dziećmi i młodzieżą traktuje jako źródło satysfakcji. Preferuje warsztatową formę pracy jako metodę wyzwalającą w dzieciach nieodgadnione pokłady kreatywnego i logicznego myślenia, którego dorośli mogą im tylko pozazdrościć. Uważa, że praca i rozmowy z dziećmi zawsze są inspirujące oraz pozwalają spojrzeć na świat nieco inaczej. W swojej pracy z dziećmi inspiruje się słowami Janusza Korczaka: “nie to ważne w co się bawić, a jak i co się przy tym myśli i czuje. Można rozumnie bawić się lalką, a głupio i dziecinnie grać w szachy. Można ciekawie i z fantazją bawić się w straż, pociąg, polowanie, w Indian, a bezmyślnie czytać książki”.

Khachatur Kyureghyan (Chaczatur Kjuregjan)

Trener zajęć z matematyki. Jest Doktorem nauk Technicznych oraz nauczycielem akademickim o 23 letnim stażu uniwersyteckim. Posiada kwalifikacje nauczycielskie i obecnie pracuje jako nauczyciel matematyki w kilku szkołach średnich w Warszawie. Przez wiele lat prowadził autorskie wykłady i ćwiczenia z zakresu Matematyki Wyższej, Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki Matematycznej na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie. Prowadził liczne kursy z przedmiotu Matematyka służące do wyrównania wiedzy z zakresu szkoły średniej oraz dla studentów I roku zarówno jak korepetycje z Matematyki dla grup oraz indywidualnie dla młodzieży w różnym wieku. Lubi pracę z młodzieżą. Niedociągnięcia, łuki, zaniki, zaćmienia i inne oznaki braku wiedzy u podopiecznych go nie odstraszają i nie zniechęcają, co w konsekwencji pozytywnie wpływa na szybką poprawę kondycji technicznej ucznia i z biegiem czasu pozwala na osiągniecie wymaganego poziomu wiedzy matematycznej.

Anna Kaczmarczyk

Trenerka i psycholog. Prowadzi warsztaty z umiejętności miękkich i kursy przygotowujące do testu predyspozycji. Wykorzystuje swoje innowacyjne pomoce dydaktyczne, jest fanką wszelkiego rodzaju gier, tych planszowych, z kostkami, kartami, jak i komputerowych. Uważa, że gry dają możliwość rozwoju na wielu poziomach, są ciekawą formą pracy dla osób w każdym wieku. Zwiększają dynamikę zajęć, tym samym podnosząc poziom energii uczestników zajęć. Absolwentka psychologii klinicznej dziecka i wychowawczej, Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach i Szkoły trenerów komunikacji opartej na empatii (NVC).

Małgorzata Karczmarczyk-Godlewska

Trenerka zajęć z języka polskiego. Prowadzi kursy przygotowujące do testu gimnazjalnego. Nauczanie to jej pasja, którą z czasem przekształciła w pracę zawodową. Obecnie studentka filologii polskiej. Pracuje w szkole międzynarodowej, jako lektor języka polskiego, udziela również lekcji prywatnych – głównie licealistom i gimnazjalistom. Cechuje się indywidualnym podejściem, cierpliwością i wyrozumiałością. Posiada doświadczenie w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pracę zawodową łączy z pełnieniem funkcji kuratora społecznego. Ceni sobie kontakt z ludźmi i wierzy, że każda zmiana zaczyna się od rozmowy. Prywatnie mama córki w wieku przedszkolnym, od której uczy się ciekawości i z którą od nowa poznaje świat.

Katarzyna Łuka

Certyfikowana trenerka kompetencji społecznych VCC, dyplomowany coach. Prowadzi warsztaty dla młodzieży i dorosłych w zakresie kompetencji społecznych oraz efektywnego uczenia. Prowadzi indywidualną praktykę w zakresie coachingu rodzicielskiego i kariery. W swojej pracy kieruje się ideologią Porozumienia Bez Przemocy NVC oraz inspiruje się podejściem do rodzicielstwa filozofią Jaspers Juula. Wspiera rodziców w budowania świadomej, autentycznej, życzliwej i pełnej akceptacji relacji z dzieckiem. Posiada udokumentowanych ponad 500 godzin szkoleniowych oraz 200h pracy coachingowej. Wszystkie warsztaty i szkolenia opiera na cyklu Kolba – nauki przez doświadczanie, wspomagając je narzędziami coachingowymi.

Katarzyna Matys

Trenerka zajęć z matematyki. Pracuje z dziećmi ze szkoły podstawowej i gimnazjum. Prowadzi zajęcia korepetycyjne, konkursowe, a także przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego. Uważa, że w matematyce najważniejsza jest umiejętność logicznego myślenia i łączenia faktów. Na zajęciach stawia na indywidualne podejście do każdego ucznia. Studentka inżynierii biomedycznej na Wydziale Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, sekretarz Koła Naukowego Aparatury Biomedycznej i członek Studenckiego Koła Naukowego Biomechaniki i Inżynierii Biomedycznej „Biomech”.

Małgorzata Michno

Trenerka zajęć z języka polskiego. Od 14 lat pracuje w szkole. Prowadzi zajęcia z dziećmi w wieku 10-15 lat. Jest nauczycielką pełną pasji, która świat literatury i języka polskiego pokazuje, sięgając po niekonwencjonalne metody. Lubi swoją pracę, bo każdy dzień przynosi coś zaskakującego. Dba o to, aby uczniowie nauczyli się wszystkiego, co jest niezbędne nie tylko na egzaminie, ale i w czasie dalszej nauki. Pełna energii i zaangażowana w różne projekty aktywizujące młodych ludzi do działania. Pasjonuje ją film, teatr i podróże. Absolwentka filologii polskiej i dziennikarstwa.

Marta Młynarczyk

Trenerka zajęć z matematyki. Na co dzień pracuje z dziećmi ze szkoły podstawowej oraz przygotowuje gimnazjalistów i maturzystów do egzaminów państwowych. W Pracowni prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ośmioklasisty. Uważa, że matematyka nie jest trudna, a do rozwiązania zadań potrzebna jest jedynie umiejętność logicznego myślenia i łączenia faktów. W swojej pracy kieruje się cierpliwością i indywidualnym podejściem do ucznia.

Anna Opalińska

Trenerka języka polskiego i studentka filologii polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W swoich studiach najbardziej lubi zagadnienia językoznawcze, takie jak historia czy kultura języka polskiego, ale literatura (szczególnie twórczość Gombrowicza) też zajmuje ważne miejsce w jej sercu. W wolnych chwilach często sięga po kryminały lub filmy psychologiczne. Od kilku lat prowadzi indywidualne i grupowe zajęcia dla dzieci i młodzieży, pomagające zrozumieć wszystkie zawiłości polszczyzny. W nauczaniu ważne jest dla niej, aby zrozumieć ucznia i być przez niego zrozumianym. Jej celem jest mówić łatwo o rzeczach zwykle niełatwych, dlatego na jej lekcjach można liczyć na sporą dawkę humoru i dobry nastrój.

Elżbieta Ostaficzuk

Absolwentka Wydziału Matematyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. W Pracowni tworzy zadania dla dzieci uzdolnionych matematycznie. Od wielu lat nauczycielka matematyki, doradca metodyczny, mazowiecki konsultant ds. edukacji matematycznej. Współautorka projektu diagnostycznego “W połowie drogi…”, autorka wielu publikacji matematycznych i diagnostycznych. W 2013 r. uhonorowana Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

Rafał Pawełek

Trener zajęć z matematyki. Student matematyki na wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Pasję matematyką odkrył już w szkole podstawowej, pierwszych korepetycji udzielał już jako gimnazjalista. Posiada liczne sukcesy w konkursach matematycznych, m.in. 5 wyników bardzo dobrych w „Kangurze” matematycznym, dwukrotny tytuł finalisty olimpiady gimnazjalnej z matematyki oraz uczestnictwo w finale w Powszechnym Internetowym Konkursie dla Uczniów Szkół Średnich z Matematyki Politechniki Warszawskiej. Uważa, że aby zaciekawić matematyką, kluczowe jest pokazywanie jej praktycznego/codziennego zastosowania. W wolnym czasie uwielbia grać w gry planszowe, karciane oraz strategiczne, bo właśnie w nich matematyczne podejście pomaga przechylać szalę zwycięstwa na naszą stronę.

Daria Seroczyńska

Lektorka języka angielskiego. Od 10 lat pracuje z dziećmi – głównie w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wspiera również innych lektorów pracujących z dziećmi szkoląc ich, nadzorując ich pracę i tworząc pomysły na zajęcia. Zarówno dzieci jak i nauczyciele uwielbiają jej entuzjazm i zaangażowanie. Ona sama najwięcej energii czerpie z pracy z dziećmi. Absolwentka filologii angielskiej na UW i psychopedagogiki kreatywności na APS. W godzinach porannych pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu językowym.

Anna Stachowicz

Trenerka zajęć z języka polskiego. W Pracowni podjęła się prowadzenia kursów przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, obecnie kontynuuje studia na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Szczególnie interesują ją zagadnienia związane z warsztatem pracy nauczyciela. Komunikat i kontakt, to dla niej najważniejsze cechy języka, dlatego jej zajęcia są nastawione zarówno na staranne przekazanie wiedzy, jak i otwarte na komunikację pomiędzy uczestnikami. Ceni sobie kontakt z ludźmi, jest istotą społeczną i nie potrafiłaby mieszkać na bezludnej wyspie. Prywatnie mama dwójki dzieci w wieku szkolnym, które są dla niej nieustannym źródłem inspiracji.

Agnieszka Szopińska

Lektorka języka angielskiego. Pracuje z dziećmi oraz młodzieżą od wielu lat. Przygotowuje uczniów do szkolnych egzaminów państwowych oraz do egzaminów Cambridge. Przez jakiś czas mieszkała i uczyła się w Wielkiej Brytanii. Niedawno była nauczycielem w międzynarodowej szkole w Katarze. Wspiera swoich uczniów, pomaga im wydobyć ich najlepsze cechy oraz rozwija talenty. Zajęcia prowadzi z humorem, uwielbia tworzyć ze swoimi uczniami gry planszowe rozwijające umiejętności językowe.

Anna Szuster-Chojnacka

Trenerka zajęć z języka polskiego. Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim i psychologii w SWPS. Prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty, egzaminu gimnazjalnego i matury. Uczy „od zawsze”, obecnie pracuje w niepublicznej szkole podstawowej. W pracy ważne jest dla niej indywidualne podejście do ucznia i unikanie utartych schematów. Po pracy nałogowo pochłania książki.

inż. Kacper Ślaski

Trener matematyki, fizyki oraz absolwent Politechniki Warszawskiej Wydziału Inżynierii Materiałowej. Od kilku lat prowadzę zajęcia z uczniami podstawówki, gimnazjum, liceum, a także studentami. Przez ten czas nauczyłem się indywidualnie podchodzić do każdego z moich podopiecznych, słuchać ich, a także cierpliwie przekazywać im wiedzę. Moim głównym celem w zajęciach z młodzieżą jest nauka logicznego myślenia oraz praktycznego zastosowania fizyki i matematyki w codziennym życiu, aby uczeń, po zakończeniu kursu sam potrafił stawać czoła kolejnym etapom edukacji. Drogi uczniu, jeśli masz w sobie iskrę motywacji oraz chęć zrozumienia nauk ścisłych zapraszam na kurs przygotowujący do egzaminu ośmioklasisty, gimnazjalnego lub na zajęcia indywidualne.

Wojciech Trzewiczyński

Trener zajęć z matematyki i fizyki, student IV roku Politechniki Warszawskiej. Prowadzi zajęcia przygotowujące dzieci do egzaminu gimnazjalnego oraz ósmoklasisty, konkursu kuratoryjnego z matematyki, jak również pomaga w zrozumieniu bieżącego materiału. Korepetycji zaczął udzielać jeszcze w gimnazjum, objaśniając kolegom aktualne zagadnienia, dlatego doskonale rozumie nie tylko znaczenie wiedzy merytorycznej, lecz także dbanie o atmosferę nauki. Doświadczenie w pracy z dziećmi zbierał również na studiach, będąc przez 2 lata wolontariuszem Akademii Przyszłości. Zależy mu, by dzięki jego zajęciom uczeń dostrzegł zależność między materiałem przerabianym w szkole, a otaczającym go światem.

PIOTR KUCHARSKI

Student Politechniki Warszawskiej, aktywnie działający w samorządzie studentów. W Pracowni prowadzi zajęcia z matematyki. Jest otwarty, ambitny, zawsze uśmiechnięty i chętny do pomocy. Uwielbia pracę z młodzieżą i doskonale się w tym spełnia.

Przemysław Zieliński

Trener zajęć z historii, w Pracowni prowadzi zajęcia przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego. Absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Z młodzieżą pracuje od ponad 20 lat: najpierw charytatywnie, jako instruktor społeczny w Pałacu Młodzieży, później jako nauczyciel historii i wychowawca w Szkole Podstawowej nr 70 na warszawskim Mokotowie. Uważa, że w nauczaniu historii najważniejsze jest zainteresowanie przedmiotem i pokazanie jego atrakcyjnych stron. Twierdzi, że ważne jest, aby historię postrzegać jako proces, łączyć ze sobą różne wydarzenia, dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe między nimi, gdyż suche uczenie się faktów do niczego nie prowadzi. Hobbistycznie uczy pływać, wspina się, gra na instrumentach perkusyjnych i jest menadżerem muzycznym oraz didżejem w lokalu „Piętro Niżej”. Autor książki „Scena rockowa w PRL. Historia, organizacja, znaczenie.”, pierwszej pracy historycznej poświęconej polskiej muzyce rockowej.

Sylwia Adolf

Trenerka zajęć z języka polskiego, absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Od wielu lat nauczycielka języka polskiego, wiedzy o kulturze oraz lektorka języka polskiego jako obcego. Przygotowuje uczniów do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu ósmoklasisty. Pragnie być (nie)zwykłym nauczycielem i wychowawcą, dlatego jej zajęcia przepełnione są zabawą, miłą atmosferą i kreatywną pracą. Kieruje się mottem Janusza Korczaka: „Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie zanim chcesz dzieci poznawać. Zdaj sobie sprawę z tego, do czego sam jesteś zdolny. Ze wszystkich sam jesteś dzieckiem, które musisz poznać, wychować i wykształcić przede wszystkim”.

Martyna Wyrobek

Lektorka języka angielskiego. W liceum szkoliła swoje umiejętności językowe w Kaplan International Colleges w Londynie. W naszej szkole prowadzi kursy tradycyjne i przygotowujące do egzaminów językowych Cambridge oraz lekcje indywidualne. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Uśmiechnięta, kreatywna i pełna energii, którą czerpie z lekcji z dziećmi Obecnie studiuje psychologię na Uniwersytecie Warszawskim na wydziale Warsaw International Studies in Psychology. W wolnym czasie ogląda seriale i tańczy, co jest jej ogromną pasją.

Dr Tatiana Zajarniuk

Trenerka zajęć z matematyki i fizyki. Pracuje z młodzieżą w wieku gimnazjalnym oraz z licealistami. Prowadzi zajęcia wyrównawcze, przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty, testu gimnazjalnego, matury oraz przygotowujące do olimpiady i konkursów matematycznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując ze studentami na uniwersytecie oraz jako nauczycielka fizyki i matematyki w szkole średniej. Na zajęciach pracuje nad wyrobieniem intuicji matematycznej, pomaga w zrozumieniu ogólnej idei przedmiotu i stara się przekonać ucznia, że nie ma zagadnień matematycznych nie do opanowania. Stosuje indywidualne podejście do każdego ucznia, maksymalnie dostosowując materiał do umiejętności ucznia. Zależy jej by wspólny wysiłek przyniósł oczekiwane efekty. Doktor nauk fizycznych. Na co dzień pracuje w Instytucie Fizyki PAN.

Patryk Wojciechowski

Lektor języka angielskiego. W Pracowni prowadzi zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Przygotowuje do egzaminu ósmoklasisty, egzaminów Cambridge i VCC. W swojej pracy łączy zabawę i humor z systematycznością i porządkiem. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie nauczania języków obcych. Obecnie studiuje kolejny kierunek w zakresie tłumaczeń.

Maja Ziółkowska

Trenerka zajęć z chemii, biologii i matematyki. Pracę z dziećmi rozpoczęła jako animatorka, a od 4 lat prowadzi korepetycje i pomaga w zrozumieniu zawiłości pomiędzy wodorotlenkami, a kwasami oraz czym różni się prosta od półprostej. W Pracowni przygotowuje dzieci do konkursów kuratoryjnych oraz do egzaminów państwowych. Wolny czas spędza aktywnie, czyta książki i próbuje nowych rodzajów herbat.

Michał Sadowski

Trener zajęć z języka polskiego. Na co dzień nauczyciel języka polskiego, informatyki i robotyki w szkole podstawowej oraz liceum, posiada również doświadczenie w pracy w szkole policealnej i ze studentami. Absolwent filologii polskiej, kulturoznawstwa oraz informatyki UŁ, a także słuchacz studiów doktoranckich z zakresu literatury. Oprócz języka polskiego i nauczania, kocha podróże, które realizuje dzięki wymianom studenckim i unijnym oraz prywatnym wyjazdom w czasie wolnym. Do nietypowych zainteresowań zalicza jogę oraz Eurowizję.

DANIEL KITA

Trener zajęć z matematyki, student SGGW na kierunku Informatyka. Prowadzi zajęcia przygotowujące dzieci do egzaminu ósmoklasisty oraz konkursu kuratoryjnego z matematyki. Jako miłośnik nauk ścisłych już od gimnazjum pomagał znajomym w przygotowaniach do egzaminów z matematyki i fizyki. Jego celem nauczania jest wzbudzenie ciekawości w uczniach oraz pokazanie odniesień do nauki w rzeczywistości. Na co dzień jest aktywnym członkiem koła naukowego KNBI. W wolnym czasie czyta książki o astronomii lub programuje.

Aleksander Senderowski

Trener zajęć z matematyki, fizyki i chemii. Student Technologii Chemicznej na Wydziale Chemicznym Politechniki Warszawskiej. Zapalony pasjonat szeroko pojętych nauk ścisłych, laureat i finalista wielu konkursów na wszystkich etapach edukacji. Chęć przekazywania wiedzy upodobał w korepetycjach, których udziela już od czasów liceum. Poza nauką jego drugim głównym zajęciem jest Samorząd Studentów – na uczelni spędza większość swojego czasu i zna ją jak własną kieszeń. Jeśli go tam nie ma, to pewnie jest na drugim końcu Polski lub Europy, bo uwielbia też podróże, najbardziej te spontaniczne.

Damian Kmita

Trener zajęć z matematyki, student Międzykierunkowych Studiów Ekonomiczno-Matematycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Już od czasu liceum pomagał znajomym oraz młodszym kolegom zrozumieć oraz polubić matematykę. Jest cierpliwy oraz uważa, że dobre wytłumaczenie materiału oraz systematyczność, to klucze do sukcesu. Największą radość podczas nauki sprawia mu moment, w którym uczeń umie rozwiązać całe zadanie i wszystko jest dla niego zrozumiałe. W wolnym czasie nie odmawia znajomym spotkań, ale lubi również popływać lub pograć w tenisa ziemnego. 

Wioleta Dalecka

Trenerka zajęć z języka polskiego. Związana z Uniwersytetem im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, gdzie realizowała dwie specjalizacje nauczycielską i komunikacji językowej. W tych dwóch obszarach stara się działać. Na jej koncie można znaleźć – z jednej strony – studencką telewizję, organizację konferencji, wystąpienia publiczne czy liczne akcje wolontariackie; z drugiej strony – praktyki w szkole podstawowej, gimnazjum oraz liceum. Uważa, że człowiek powinien cały czas się rozwijać i spędzić życie kreatywnie. Co roku planuje sobie kolejne wyzwania, które skrupulatnie wykreśla ze swojego kalendarza. W Pracowni przygotowuje uczniów do egzaminu ósmoklasisty.

Sarah Wehner

Lektorka języka angielskiego. Studentka czwartego roku psychologii, w języku angielskim, na Uniwersytecie Warszawskim. Swoje życie spędziła w Niemczech. W Pracowni prowadzi zajęcia z dziećmi w każdym wieku w ramach przygotowania do egzaminów Cambridge. W wolnym czasie uprawia sporty, przede wszystkim jazdę konną.

Sandra Materska

Lektorka języka angielskiego. Studentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Warsaw International Studies in Psychology. Kontakt z językami obcymi ma od urodzenia i są one jej wielką pasją. Interesuje się psycholingwistyką i kulturą Skandynawii. Uważa, że nauka języka obcego powinna przede wszystkim sprawiać przyjemność. 

Mateusz Ignaczewski

Trener zajęć z języka polskiego, student filologii polskiej na specjalizacji nauczycielskiej na Uniwersytecie Warszawskim.. Członek Koła Naukowego im. J. Słowackiego. Interesuje się literaturą i filozofią romantyzmu polskiego, kaligrafią, śpiewem białym, a także etnologią Beskidów Wschodnich. Pasjonat gór – współzałożyciel górskiej drużyny harcerskiej, działa również w Zarządzie Studenckiego Klubu Górskiego UW. Członek Korporacji Akademickiej Sarmatia, gdzie trenuje szermierkę akademicką (pojedynkową) oraz kadr harcerskich środowisk 23 WDH-y „Grań” oraz WGKA Carpe Noctum.

OPINIE

„Moje obie córki uczestniczyły w rożnych zajęciach w Pracowni Okno na Świat – od zajęć indywidualnych po zajęcia grupowe i kursy przygotowujące do egzaminów. Córki bardzo lubią atmosferę Pracowni. Kursy okazały się bardzo przydatne, o czym świadczą wyniki w nauce i zdane egzaminy do bardzo dobrych szkół. Ja jako rodzic jestem pod wrażeniem elastycznego podejścia do klienta. Nierzadko zgłaszałam się w ostatnim momencie albo miałam nietypowe preferencje przy wyborze terminów zajęć, które zawsze Pracownia spełniała. Polecam.”

Joanna Bieniek, mama Shani i Mai

„Nasze dziewczynki pobierają lekcje matematyki i fizyki u pani Tatiany już od paru lat. Bardzo sobie cenią jej wiedzę merytoryczną oraz umiejętność tłumaczenia materiału. Obie uważają, że Pani Tatiana potrafi świetnie wytłumaczyć materiał z fizyki i matematyki. Bardzo doceniają jej cierpliwość , otwartość na pytania oraz gotowość do powtórnego tłumaczenia zagadnienia jeżeli jest to konieczne. Podsumowując Pani Tatiana jest osobą świetnie przygotowaną merytorycznie oraz pedagogicznie a dziewczynki będą kontynuować lekcje z Panią Tatianą w przyszłości.”

Ewa Stec

„Maja uczestniczyła w czerwcowych warsztatach efektywnego uczenia się. Mimo, że był to już okres wakacyjny, bardzo chętnie jeździła na zajęcia. Najciekawsze jej zdaniem były informacje na temat planowania i zarządzania czasem oraz radzenia sobie ze stresem. Zdecydowanie przy nadmiarze nauki, umiejętność skoncentrowania się na odpowiednich rzeczach, przedmiotach jest niezwykle przydatna. 
Mam nadzieję, że wiedza , którą zdobyła pomoże jej w nauce, w kolejnym roku szkolnym, tym bardziej, że będzie to trudny eksperymentalny rok dla ósmoklasistów. :-)”

Anna Zeman

„Syn jest zadowolony z warsztatów. Podobała mu się aktywna forma uczestnictwa i wykonywane ćwiczenia. Za szczególnie przydatne uznał techniki robienia notatek na dużych arkuszach papieru i matrycę Eisenhowera – umożliwiający planowanie czynności do wykonania. Podobały mu się poznane mnemotechniki, ćwiczenia na spostrzegawczość i gra „Drakula powstał z grobu” – mająca na celu umiejętność zdobycia potrzebnych informacji. Chętnie też skorzysta z technik efektywnego uczenia się dla poszczególnych przedmiotów, zwłaszcza ze sposobów nauki języka obcego np. zapisywanie trzech zdań z każdym nowym słówkiem. Po warsztatach syn potrafi wymienić pożeracze swojego czasu oraz zaplanować konieczne do wykonania zadania stosując różne kalendarze.”

Beata Patrzykąt-Owczarek

MEDIA O NAS

Wybrane artykuły i audycje na nasz temat.

Pracownia z oknem na świat laureatem IV edycji ogólnopolskiego konkursu "Laur Eksperta"

 

Pracownia z Oknem na Świat zdobyła tytuł „Laur Eksperta 2019″. Konkurs miał na celu wyróżnienie najlepszych marek, które trafiają na polski rynek.

Wyróżnione produkty edukacyjne:

– Kurs Laureata – kurs przygotowujący do konkursu kuratoryjnego z matematyki na poziomie szkoły podstawowej oraz gimnazjum

– Egzamin ósmoklasisty-przygotowanie ósmoklasistów szkoły podstawowej do egzaminu z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego
Oficjalna gala odbyła się 25 lutego w Rezydencji Belweder Klonowa Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie. Na ten sukces zapracowali również nasi wspaniali uczniowie, którzy ostatnio zostali finalistami i laureatami olimpiad przedmiotowych z matematyki i fizyki.

 

LINK DO GALERII

LINK DO RELACJI TEKSTOWEJ Z GALI

Poranek RDC: pedagog z Warszawy założycielką szkoły w Kenii

Gościem audycji była Marta Hendzel – pedagog, założycielka szkoły średniej w Kenii.

LINK DO AUDYCJI

 

Matematyka i logika w świecie dzieka

Jak pokochać matematykę, za co i czy warto? Gośćmi w audycji ”Mini Eureka” były Marta Hędzel i dr Anastazja Derkaczowa

LINK DO ARTYKUŁU I AUDYCJI

 

 

TV POLSAT - MAMMA MIA! - ODCINEK 118

Marta Hędzel i dr Anastazja Derkaczowa o konkursach matematycznych (OD 34:20)

LINK DO NAGRANIA

 

 

Egzamin ósmoklasisty. Testy próbne poszły słabo. Na uczniów i rodziców padł blady strach

Artykuł Gazety Wyborczej, 15 marca 2019

LINK DO ARTYKUŁU

 

OPOWIEŚCI ZARZĄDZAJĄCYCH

Kwartalnik Teraz Polska , nr 1/2019

LINK DO ARTYKUŁU

 

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Wywiad w Radiu Chrześcijanin, 3 stycznia 2019

LINK DO AUDYCJI

 

Warszawski Dzień: 07.03.2019

Wywiad na temat przygotowań do egzaminu ósmoklasisty i metod nauki przed egzaminem.

LINK DO OBEJRZENIA MATERIAŁU

(Od 20:33 min)

 

Agresja nastolatków

Audycja na temat przyczyn agresji u dzieci i młodzieży. Wśród gości Marta Hendzel ( Pracownia z Oknem na Świat® )

LINK DO ARTYKUŁU I AUDYCJI

 

 

Czy naszym dzieciom jest potrzebna edukacja psychologiczna?

Audycja Programu Trzeciego Polskiego Radia, w której wspominano o Pracowni  z Oknem na Świat.

LINK DO AUDYCJI (nagranie do osłuchania przez odtwarzacz po lewej stronie artykułu).

 

Popołudnie RDC: młodzież i radzenie sobie z trudnymi emocjami

Jak wspierać młodzież w radzeniu sobie z trudnymi emocjami? Na to pytanie odpowiada gość „Popołudnia RDC” Marta Hendzel.

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

Poznaj najbardziej przyjazne dzieciom lokale w Warszawie

„W kategorii Rekreacja zwyciężyła Pracownia z Oknem na Świat®. Oferuje zajęcia edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych.”

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

Warszawska pedagog i były student PW założyli w Afryce szkołę średnią

„Na początku 2019 roku placówka rozpoczęła działalność w kenijskiej miejscowości Kiserian, 25 km od Nairobi. W powstanie szkoły zaangażowała się Marta Hendzel .”

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

Rośnie agresja wśród uczniów. Winni rodzice i szkoła

„Agresja wśród dzieci i młodzieży to coraz szybciej rosnący problem społeczny.”

LINK DO ARTYKUŁU

 

 

Mężczyźni częściej niż kobiety mają problem z agresją. Na terapiach przybywa jednak także pań

„– Uczestnikami zajęć zastępowania agresji wbrew pozorom nie są tylko mężczyźni, panie stanowią ok. 30–40 proc. uczestników – mówi trenerka Marta Hendzel. „

LINK DO ARTYKUŁU